خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران:

ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت نونوار می‏شود

کد خبر : ۱۵۲۴۰۴

با توجه به ازدیاد سفرهای شهروندان و ترددهای شهری در نیمه دوم اسفند، ساعات کار و ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی را افزایش خواهیم داد و نسبت به خدمات‏دهی ناوگان به شهروندان تا پایان شب اقدام خواهیم کرد.

ایلنا: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه جلسه شورای مدیران این معاونت گفت: در اجرای طرح استقبال از نوروز ۹۳، ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت نوسازی می‏شود.

به گزارش ایلنا، " سید جعفر تشکری هاشمی " افزود: در حال حاضر نزدیک به ۲۰ هزار دستگاه تاکسی از مجموع ۸۰ هزار دستگاه تاکسی پایتخت فرسوده هستند که جایگزین کردن ۴ هزار دستگاه خودروی نو با این تاکسی‏های فرسوده در دستور کار سازمان تاکسیرانی تهران قرار دارد.

وی با اشاره به سفر اخیر شهردار تهران به کشور چین و توافقات صورت گرفته در جریان این سفر، اظهار کرد: بر اساس این توافقات، مقرر شد از سال جدید و به صورت تدریجی ۳ هزار دستگاه واگن جدید مترو و ۳ هزار دستگاه اتوبوس جدید پر ظرفیت با مشارکت و استفاده از توان سازندگان داخلی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت می شود.

تشکری ‌هاشمی با بیان این که سال ۹۳ را با امید به خدا و با تلاش شبانه‏روزی دست‏اندکاران حمل و نقل شهری به پر تحرک‏ترین سال فعالیت حوزه حمل و نقل و ترافیک در تاریخ تهران تبدیل خواهیم نمود، تصریح کرد: در صورت حمایت دولت محترم، ۳۰ کیلومتر خط جدید مترو را در سال ۹۳ مورد بهره برداری قرار خواهیم داد.

وی از آمادگی‏ کامل ناوگان حمل و نقل عمومی به منظور خدمت‏رسانی به شهروندان در روزهای پایانی سال خبر داد و اضافه کرد: با توجه به ازدیاد سفرهای شهروندان و ترددهای شهری در نیمه دوم اسفند، ساعات کار و ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی را افزایش خواهیم داد و نسبت به خدمات‏دهی ناوگان به شهروندان تا پایان شب اقدام خواهیم کرد.

تشکری هاشمی با اشاره به این که بازسازی و ترمیم اِلمان‌های ترافیکی، ساماندهی خط‌کشی معابر، بازسازی امکانات ایمنی ترافیک، آماده‏سازی تجهیزات الکترونیکی و بررسی سیستم‏های هوشمند، بخشی از اقداماتی است که به منظور استقبال از سال نو پیش‏‌بینی شده، اظهار کرد: علاوه بر این، رفع نواقص موجود در امکانات و تجهیزات ترافیکی به دلیل آسیب‏های احتمالی ناشی از فصل سرما را نیز در دستور کار قرار داده‏ایم.

وی با بیان این که به منظور استقبال از سال نو، دستورالعملی‏ از سوی شهردار محترم تهران ابلاغ شده، خاطرنشان کرد: سازمان‏ها و شرکت‏های تحت پوشش این معاونت و معاونت‏های حمل و نقل ترافیک مناطق، بر اساس این دستورالعمل‏ها و نیز شیوه‏‌نامه اجرایی جداگانه‏ای که به آن‏ها ابلاغ شده، اقدامات خود را آغاز کرده و وظایف خود را انجام می‏دهند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان با تأکید بر این که علاوه بر خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی، اقدامات مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل و ترافیک در طول تعطیلات نوروز بدون وقفه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: امیدواریم شهروندان پس از بازگشت از تعطیلات نوروز شاهد تحول اساسی در پایتخت باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز