خبرگزاری کار ایران

با وجود انتقاد برخی از اعضا نسبت به ورود شهرداری به ساخت مساجد؛

شهرداری تهران در سال ۹۳ اجازه ساخت مساجد محلی تهران دارد

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۷۲۰

در ساخت مساجد محلی نباید سی میلیارد تومان هزینه شود باید مانند مسجد سجاد در خیابان جمهوری که ۴۰۰ متر بیش نیست مسجدی با تمام ویژگی ها ساخته شده است نیازی نیست کار هنری صورت گیرد.

ایلنا: در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران همچنان به شهرداری تهران اجازه داده شد که در ساخت مساجد محلی مشارکت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران در ادامه بررسی بودجه سال ۹۳ از آن نسبت به تبصره ۲۸ که در آن نحوه کمک شهرداری تهران نسبت به ساخت مساجد بود اظهار نظراتی را اعلام کرد.

" اسماعیل دوستی " یکی از اعضای شورا دراین باره گفت من با ساخت مساجد توسط شهرداری تهران مخالف هستم زیرا بعد از ساخت آن شهرداری باید نسبت به نگه داری مساجد نیز ا قدام کند. این مسئله با مشکل مواجه می شود چرا که مساجد باید به صورت معنوی ساخته شود.

" علیرضا دبیر " رئیس کمیسیون بودجه شورا در این باره گفت: در همین راستا امسال نمازخانه چندین مدارس با دو کاربری به منظور توسعه مساجد در محلات ساخته شد.

وی تاکید کرد: مساجد محلی نباید با میلیاردها تومان هزینه ساخته شود.

محتبی شاکری دیگر عضو شورای شهر نیز با بیان این که در یکی از پروژه های ساخت مساجد در شهر تهران تاکنون سی میلیاد تومان هزینه شده است. و قراراست ده میلیارد تومان دیگر نیز برای آن هزینه شود.

وی ادامه داد: اقای نقره کار که در معماری مساجد حرفی برای گفتن دارد خود مخالف جدی طرح این مسجد است. به اعتقاد من باید در ساخت مساجد معماری متناسب با‌ان صورت گیرد.

احمد مسجد جامعی رئیس شورا نیز با بیان این که شهرداری در ساخت مساجد کمک می کند تصریح کرد: هم اکنون در تهران مساجد محلی کم داریم. البته در ساخت مساجد محلی نباید سی میلیارد تومان هزینه شود باید مانند مسجد سجاد در خیابان جمهوری که ۴۰۰ متر بیش نیست مسجدی با تمام ویژگی ها ساخته شده است نیازی نیست کار هنری صورت گیرد.

مهدی چمران نیز در این باره گفت: شهرداری حتی در ادارات مناطق خود مهندس معماری و شهرسازی که متخصص باشد را ندارد لازم است کمیته تخصصی برای این منظور پیش بینی شود که در این کمیته مساجد با معماری اسلامی ساخته شود.

در نهایت بر اساس تبصره ۲۸ به شهرداری تهران اجازه داده شد که نسبت به بررسی و تهیه دستور العمل طراحی معماری اسلامی با رعایت مصوبه شورا د ساخت مساجد طبق ردیف بودجه مشخص شده مشارکت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز