خبرگزاری کار ایران

انتقاد طلایی از بودجه اندک حوزه فرهنگی در پایتخت

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۶۲۴

نباید سرنوشت یک سازمان تحت تاثیر یک مدیر قرار بگیرد متاسفانه در شورای سوم این اتفاق برای سازمان فرهنگی افتاد.

ایلنا: نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی بودجه شهرداری در سال ۹۳ ضمن انتقاد از میزان بودجه اختصاص یافته به سازمان فرهنگی هنری گفت: با این بودجه اندک برای حوزه فرهنگی، اتفاق قابل قبولی نخواهد افتاد.

به گزارش ایلنا، " مرتضی طلایی " گفت: در بحثبافت فرسوده به تفصیل صحبت شده است می‌خواهم توجه دوستان را به محلات محروم ببرم در منطقه ۱۵ بین محله هرندی و کیان شهر کلی فاصله است این را هم به عنوان تبصره در بودجه ببینیم که فاصله محلات در مناطق را کم کنیم و مدیریت شهری بر این موضوع توجه ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه رویکرد و شعار شورای چهارم مسائل فرهنگی اجتماعی است گفت: در بحثفعالیتهای فرهنگی ایراداهای فراوانی وجود دارد و نقدهای به حقی هم وجود دارد اعم از مداخلات، اسراف‌کاری‌ها و موازی‌کاری‌ها، من هیچ دفاعی در برابر این انتقاد‌ها ندارم. اما توجه داشته باشیم که رویکرد و شعار شورای چهارم بحثحمایت از فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی است.

طلایی افزود: مجموع ۱۸۰۰ میلیارد تومان در بودجه‌ سال ۹۳ برای حوزه فرهنگی شامل معاونت اجتماعی - فرهنگی و سازمان فرهنگی و هنری در نظر گرفته شده است که حدود ۱۲ درصد از کل بودجه شهرداری است. در تفکیک بودجه ۴۱۰ میلیارد تومان مربوط به ارتباطات سرمایه‌ایی غیر مرتبط با مباحثفرهنگی است و اعتبارات سرمایه‌ایی و کمک سرمایه‌ایی نیز شامل ۹۵۰ میلیارد تومان است که ۵/۵ درصد بودجه کل شهرداری است. ۲۸۵ میلیارد تومان هم بحثنگهداشت است و اعتبار کمک هزینه‌ای هم ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: وقتی این موضوعات را تفکیک می‌کنیم به دو موضوع می‌رسیم، اول بودجه‌ایی که برای فعالیت حوزه فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته‌ایم، که این بودجه حدود یک درصد کل بودجه در نظر گرفته شده برای این حوزه است و با توجه به منویات رهبری، با این یک درصد در کار فرهنگی - اجتماعی اتفاقی در شهر تهران نخواهد افتاد و تحول فرهنگی رخ نخواهد داد و از سوی دیگر راهبرد شورای چهارم که روی مباحثفرهنگی و اجتماعی بوده تحقق پیدا نخواهد کرد.

طلایی گفت: نباید سرنوشت یک سازمان تحت تاثیر یک مدیر قرار بگیرد متاسفانه در شورای سوم این اتفاق برای سازمان فرهنگی افتاد. چون برای سازگار کردن مدیریت سازمان با شورای شهر، این سازمان در تحریم قرار گرفت. این اتفاق در دوره چهارم هم در حال تکرار است، تقاضا دارم حالا که در این دوره همه ۳۱ عضو شورا، جدا از شخصیت تخصصیشان، شخصیت فرهنگی و اجتماعی دارند و این نکته در نزد افکار عمومی مثل ستاره می‌درخشد به مسائل فرهنگی اجتماعی اهتمام بیشتری داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز