خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران در گفت و گو با ایلنا:

آمار اشتغال بازنشستگان در شهرداری۲۰۰ نفر است

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۰۴۶

بیشتر بازنشتگان نیروی انتظامی در باغ موزه و یگان حفاظت شهرداری فعال هستند / تنها ۴۰ نفر از مدیران ارشد و میانی شهرداری تهران از میان بازنشسته‌ های سایر ارگان ها هستند.

ایلنا: اگرچه برخی از اعضای شورای شهر تهران در دو جناح سیاسی از حضور بازنشستگان به وفور در بدنه شهرداری تهران صحبت می‌کنند اما معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران، صراحتا اعلام کرد عدد منتشر شده حتما اشتباه است.

" ناصر امانی " در گفتگو با خبرنگار ایلنا در شفاف سازی خبری مبنی بر فعالیت ۶۶۰ نفر بازنشسته لشگری و کشور در شهرداری تهران اظهار کرد: واقعیت این است که در وزارتخانه های دولتی و سازمانهای عمومی و حتی شهرداری تهران تعدادی بازنشسته مشغول فعالیت هستند و این موضوع قابل انکار نیست.

وی با بیان این که ما نیز از خدمات این افراد می توانیم استفاده کنیم، صراحتاَ اعلام کرد کهعدد منتشر شده حتماَ اشتباه است چرا که کل بازنشستگانی که در شهرداری مشغول کارند تا پایان سال دقیقاَ ۲۰۰ نفر است.

معاون منابع توسعه نیروی انسانی شهرداری تهران با بیان این که شهرداری یک نهاد عمومی غیر دولتی است و طبق مقررات تابع مقررات وزارت خانه‌ها نیست، تصریح کرد: شهرداری از بودجه عمومی دولت استفاده نمی کند از این رو منع به کار گیری بازنشستگان را ندارد.

وی ادامه داد: بارها سازمان بازرسی از ما سوال کرده و ما نیز جواب دادیم که شهرداری یک سازمان هزینه و درآمد است و تابع مقررات دولت نیست حتی در استخدام رسمی ما تابع مقررات دولت نیستیم.

تنها ۴۰ نفر از مدیران ارشد و میانی شهرداری تهران بازنشسته‌اند

امانی با بیان اینکه بخش عمده ای از این تعداد بازنشسته، افراد جانباز هستند، گفت: این حرفها که تاکنون مطرح شده خارج از آمار واقعی است. از این تعداد تنها ۴۰ نفر از مدیران ارشد و میانی هستند و مابقی کارشناسانی هستند که رده‌های اجرایی دارند بسیاری از این تعداد به صورت ساعتی قرارداد دارند و طبق قانون استفاده از کارشناس تخصصی آن هم به صورت ساعتی منع قانونی ندارد.

وی با بیان اینکه من نمی دانم شهردار تهران در حمع اعضا در این باره چه گفته‌اند و باید از خودشان این سوال پرسیده شود، گفت: بعد از شهریور ماه امسال برای تعدادی از بازنشسنگان پایان خدمت زده‌ایم تعدادی از آنها نیز اول آذر ماه فعالیتشان تمام شده است و تعدادی نیز تنها تا پایان سال با ما قرارداد دارند.

به گفته معاون شهردار سیاست کاهش آمار استفاده از بازنشستگان در شهرداری تهران ابلاغ شده است و اجرایی خواهد شد.

امانی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از این بازنشسنگان از نیروی انتظامی هستند، گفت: در شهرداری واحدهای اجرایی داریم که با بازنشستگان کشوری تامین نمی‌شود مانند باغ موزه دفاع مقدس که برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نیروهای ارتش‏، سپاه و نیروی انتظامی نیاز داریم ما از این افراد به عنوان نیروهای جهادی یاد می کنیم.

وی با بیان اینکه کسانی که در این قسمت مشغول به کار هستند، جانبازان ۲۰ تا ۷۰ درصدند، اظهار کرد: به نظر من استفاده از این افراد به معنای تنگ کردن فضا برای نیروهای جوان نیست چرا که جوانان قطعاَ تخصصی در این زمینه ندارند.

امانی با بیان این که تعدادی دیگر در بخش یگان حفاظت شهرداری تهران فعالیت می کنند، گفت: بر اساس ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح به شهرداری تهران اجازه داده شده است که در این بخش از ماموران نیروی انتظامی استفاده کنند.

امانی با اشاره به اینکه این مطلب صحت دارد که بخشی از بازنشستگان نیروی انتظامی در حراست شهرداری فعالیت می کنند، تاکید کرد: بیشتر بازنشتگان نیروی انتظامی در باغ موزه و یگان حفاظت شهرداری فعال هستند.

معاون منابع نیروی انسانی شهرداری تهران با بیان این که ۷۰۰ نفر مدیر در شهرداری تهران فعالیت می کنند تصریح کرد: فعالیت ۴۰ مدیر ارشد و میانی از بازنشستگان در مقایسه با این عدد قابل توجه نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز