خبرگزاری کار ایران

یک عضو شورای شهر تهران؛

شفاف شود چرا سوخت پاک نداریم

کد خبر : ۱۴۸۹۴۰

شهر تهران به دلیل توسعه نامتوازن و غیراصولی مبتنی بر شهرسازی گسترش پیدا کرده و نقاط آسیب زا و پرمخاطره ای در این شهر ایجاد شده است.

ایلنا: عضو شورای شهر تهران، گفت: باید در موضوع سوخت پاک بحثشود و در این موضوع شفاف‌سازی شود و برای مردم روشن شود چرا که ما در حال حاضر سوخت پاک نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعضای شورای شهر تهران پس از استماع اظهار نظر وزیر نفت، نقطه نظرات خود را اعلام کردند.

محمد مهدی تندگویان نایب رییس کمیسیون شهرسازی شورا با بیان اینکه بسیاری از استان های جنوبی ما که صاحب نفت هستند معتقدند ما با اینکه نفت داریم از همه محروم تریم، گفت: من معتقدم مردم تهران بیشترین محرومیت را از نفت دارند. روزانه ۷ تا ۸ نفر در تهران به دلیل آلودگی هوا می بینند. بنابراین مردم تهران به واسطه نداشتن هوای سالم برای تنفس در محرومیت هستند.

وی با بیان اینکه تقاضا دارم موضوع سوخت پاک را برای مردم تشریح کنید و مدل بهینه سازی سوخت را در تهران تعریف کنید، تصریح کرد: تولید سوخت پاک بدون وجود خودرو استاندارد بی فایده است همچنین صنایع جدیدی در دنیا وجود دارد که از زباله گازوییل تولید می شود. ما در تهران بر اساس ادعای معاونت خدمات شهری حدود ۶ هزار تن زباله در روز داریم که این هم خطر است و هم فرصت. اگر وزارت نفت به شهرداری تهران کمک کند می توانیم یکی از معضلات بزرگ شهری مان را حل کنیم. ساخت پالایشگاه زباله سرمایه زیادی می خواهد اما منفعت زیادی برای مردم تهران دارد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تجهیز خطوط شبکه گاز به سامانه غیرفعال شدن گاز در زمان زلزله از زنگنه سوال کرد: آیا این سامانه تکمیل شده است؟ علاوه بر آن یکی از معضلات دیگر شهر، علمکرد های خانه های مردم است. اینها فضای بهینه ای ندارد و منظر شهری را هم نازیبا می کند.

علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر خطاب به زنگنه میهمان صحن علنی شورا اظهار داشت: دولت به خاطر حضور در شهر تهران، بدهی های زیادی به مردم این شهر دارد. امیدوارم وزارت نفت به عنوان اولین وزارت خانه دولت، عوارض ۳ میلیاردی نوسازی و پسماندش را بپردازد تا در بین مردم فرهنگ سازی شود.

دبیر با اشاره به اهیمت عملیاتی شدن وعده های داده شده پیشنهاد کرد در هر حوزه کارگروهی تعریف شود تا توافق نامه های لازم بین وزارت نفت و مدیریت شهری تدوین گردد. دبیر در این خصوص تاکید کرد: ما از صنفی می آییم که با کرمانشاهی ها خیلی ارتباط داریم. کرمانشاهی ها پهلوان هستند و به حرفی که می زنند عمل می کنند. امیدوارم آقای زنگنه هم مثل همشهری هایشان این طور باشند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه در بین دستگاه اجرایی شهر تهران اولین دستگاهی که برنامه ۵ ساله اش را به شورای شهر ارائه داد شرکت گاز تهران بود؛ اظهار امیدواری کرد شرکت های آب و فاضلاب هم زودتر برنامه ۵ ساله شان را به شورا ارائه کند.

معصومه آباد هم با اشاره به خط لوله ای که از پالایشگاه به سمت انبارهای ذخیره نفت شهران می رود بیان کرد: شهر تهران به دلیل توسعه نامتوازن و غیراصولی مبتنی بر شهرسازی گسترش پیدا کرده و نقاط آسیب زا و پرمخاطره ای در این شهر ایجاد شده که بخشی مربوط به گسل ها است اما بخش دیگری از آن قابل کنترل است. زمانی محدوده شهران منطقه مسکونی نبود و شرایط انبار نفت و گازوییل را داشت اما الان این انبارها مشکلات عدیده ای را ایجاد کرده اند.

وی تاکید کرد: سال ۸۸ توافق نامه جامعی بین شهرداری و وزات نفت و مجموعه مدیریت شهری منعقد شد که این انبارها از منطقه شهران، به آبیک قزوین انتقال پیدا کند و یا مسیر آن تغییر کند تا ما در زمان بروز زلزله متحمل خسارت های جانی بیشمار نباشیم. تقاضا دارم با توجه به شناختی که از اخلاق مدیریتی شما دارم نسبت به نوسازی خطوط پالایشگاه از ری به سمت قرچک و شهران را حل کنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز