خبرگزاری کار ایران

با امضای توافق نامه با مؤسسه بین‌المللی WALK ۲۱ در حاشیه «کنفرانس مهندسی ترافیک»؛

تهران به شهرهای دوستدار عابر پیاده دنیا می‌پیوندد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۴۱۴

اولویت شهر انسان محور با عابر پیاده است و در چنین شهری حفظ آرامش و تأمین ایمنی عابران پیاده و تقدم پیاده‌ها بر سواره‌ها از جایگاه والایی برخوردار است.

ایلنا: با امضای توافق‌نامه ‌فی‌ما‌بین معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با مؤسسه بین‌المللی ۲۱ WALK که هدف آن توسعه فضا‌ها و محورهای پیاده و گسترش پیاده‌روی با تمرکز بر آرامش و ایمنی عابران پیاده است، پایتخت کشورمان به شهرهای دوستدار عابر پیاده دنیا می‌پیوندد.

به گزارش ایلنا، امضاء و مبادله این توافق‌نامه در حاشیه «سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک» که طی روزهای ششم و هفتم اسفند در تهران برگزار می‌شود، صورت می‌گیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این ارتباط گفت: اولویت شهر انسان محور با عابر پیاده است و در چنین شهری حفظ آرامش و تأمین ایمنی عابران پیاده و تقدم پیاده‌ها بر سواره‌ها از جایگاه والایی برخوردار است.

" سید جعفر تشکری هاشمی " با تقسیم‌بندی شاخص‌های تأثیرگذار بر حرکت عابر پیاده به دو محور فرهنگی و فیزیکی، افزود: در بخش فرهنگی یا نرم‌افزاری؛ موضوعات آموزشی، سلامت، ایمنی و رفتارهای شهروندی مورد توجه قرار می‌گیرد و در محور فیزیکی یا سخت‌افزاری؛ پیوستگی امکانات حمل و نقل و ارتباط عابر پیاده با کاربری‌ها و تسهیلات حمل و نقلی مورد توجه واقع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهر انسان محور شهری است که در آن کرامت انسان‌ها حفظ می‌شود، اظهار کرد: این در حالی است که معابر تهران با محوریت خودرو طراحی شده‌اند و با ایمن‌سازی حریم پیاده‌رو و بخش‌هایی از سواره‌رو برای عبور عرضی پیاده‌ها، آرامش و ایمنی عابران پیاده را می‌توان تأمین کرد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه متأسفانه رابطه عابران پیاده و رانندگان در تهران چند سالی است از تعامل و همزیستی گذشته و خیابان‌ها را به کارزار خودرو‌ها و انسان‌ها تبدیل کرده، تصریح کرد: هم سواره‌ها و هم پیاده‌ها سعی دارند تا در این نبرد نابرابر پیروز شوند اما بدون تردید مغلوب این پیکار عابران پیاده هستند.

وی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته هم عابران پیاده بی‌احتیاط شده‌اند و هم رانندگان صبوری و شکیبایی خود را از دست داده‌اند، اظهار کرد: زمانی افراد جامعه حرمت داشتند و مسن‌تر‌ها، کودکان و بانوان از جایگاه خاصی برخوردار بودند و رانندگان سعی می‌کردند حداقل نسبت به این گروه مدارای بیشتری به خرج دهند.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در چند سال اخیر این حرمت‌گذاری و بسیاری ار ارزش‌های اجتماعی فرو ریخته، تصریح کرد: عابران پیاده در اندیشه عبور و رسیدن به مقصد هستند و رانندگان نیز بدون در نظر گرفتن شرایط آن‌ها، همین اندیشه را در سر دارند.

معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر اینکه بر اساس تدبیر شهردار محترم تهران، تبدیل تهران به شهر انسان محور در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد، خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا این رویکرد که در شهرهای پیشرفته دنیا نیز شاهد اجرای آن هستیم را با استفاده از تجربیات جهانی و مشارکت نهادهای بین‌المللی مانند مؤسسه WALK ۲۱ در تهران محقق کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز