خبرگزاری کار ایران

انتقاد یک عضو شورای شهر تهران از انتصابات اخیر در شهرداری؛

شهردار شیوه خود را عوض کند / با ورود شهرداری به سیاست فرصت طرح مطالبات مردم از بین می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۰۹

باید شهردار تهران شیوه و رفتار خود را اصلاح کند و اگر قرار باشد از یک مجموعه شکست خورده کمک بگیرد، افرادی را بیاورد که حد واندازه جایگاه باشد / وقتی شهرداری در موضعی قرار می‌گیرد که رقیب اساسی دولت می شود طبیعی است که فرصتی برای طرح مطالبات مردم باشد.

ایلنا: عضو شورای شهر تهران، گفت: باید شهردار تهران شیوه و رفتار خود را اصلاح کند و اگر قرار باشد از یک مجموعه شکست خورده کمک بگیرد، افرادی را بیاورد که حد واندازه جایگاه باشد.

" غلامرضا انصاری " در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه شهردار تهران حق انتخاب معاونان و مدیران شهرداری را دارد، اظهار کرد: ارتقای کیفیت مدیریت باید در انتخاب مدیران و معاونان شهرداری لحاظ شود که افرادی انتخاب شوند حتما تخصص کافی داشته باشند.

وی با بیان این ادعا که در انتصابات اخیر شهرداری تهران کیفیت و تخصص رعایت نشده است، افزود: افرادی که در این دوره مدیریت قالیباف روی کار آمدند، به اعتقاد من ضعیف‌تر از مدیران قبلی هستند اگرچه من مدیران قبلی را نیز برای مدیریت شهر ضعیف می‌دانستم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه معتقدم شهرداری تهران موقعی می تواند موفق باشد که همراهی و همگاهی خود را با مردم نشان دهد، تصریح کرد: شهرداری تهران نهادی مردمی است آقای قالیباف با وجود تمام تلاش‌های تبلیغاتی در هشت سال گذشته نتوانست رأی قابل قبولی را به خود در تهران اختصاص داد در واقع ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم کل کشور و شهر تهران نشان دادند که به همراهی و همگامی اعتقاد دارند. آقای قالیباف برای موفقیت در کارش باید همکاری همراهی دولت و مردم را داشته باشد.

انصاری با بیان اینکه کاری ندارم که شهردار تهران منتخب من است یا نه، ادامه داد: من عملکرد دولت احمدی نژاد را قبول نداشتم اما معتقد بودم باید میان دولت و شهرداری تهران هماهنگی باشد. امروز این فاصله نباید بیش از این بیشتر شود چرا که هر چه بیشتر شود بر کیفیت خدمات تاثیر گذار است. این دولت با دولت گذشته متفاوت است. آقای احمدی نژاد برخی مواقع قوانین را چه به دلیل رقابت های شخصی یا مسائل دیگر زیر پا می گذاشت و عمل نمی کرد اما در این دولت اینگونه نیست.

وی با بیان اینکه در بحثحمل و نقل عمومی در طول ۸ سال کمکی از سوی دولت نشد، تاکید کرد: اما امروز دولت آقای روحانی آمادگی ۱۰۰ درصد دارد و قول کمک داده است و حتی به دنبال آن هستند که قبل از اتمام سال کاری انجام شود. اما
وقتی شهرداری در موضعی قرار می‌گیرد که رقیب اساسی دولت می شود طبیعی است وقتی به رقابت سیاسی می پردازد فرصتی برای طرح مطالبات مردم نیست. باید شهردار حق شهروندان را بگیرد. امروز توجیه پذیر نیست که بگوییم در حوزه حمل و نقل کار نکردیم به این دلیل که دولت بودجه نداده است.

به گفته این عضو شورای شهر تهران باید شهردار تهران همراهی و همکاری لازم را با دولت نشان دهد.

وی ادامه داد: وقتی مدیر بهره‌برداری مترو موضع سیاسی می گیرد چگونه انتظار داریم که مجموعه دولت هم سیاسی عمل نکند. اتخاذ مواضع سیاسی را به نفع به مدیریت شهر نمی دانم و به عنوان یک شهروند معتقدم با این موضع گیری‌های سیاسی شهر و شهروندان ضرر می کنند.

انصاری با بیان اینکه باید نقد منصفانه باشد، تصریح کرد: باید شهردار تهران شیوه و رفتار خود را اصلاح کند و اگر قرار باشد از یک مجموعه شکست خورده کمک بگیرد، افرادی را بیاورد که حد واندازه جایگاه باشد. بعید می‌دانم انتصابات شهردار تهران با استاندارهای شهری مطابقت داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز