خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش سازمان ترافیک:

استفاده از موبایل خطر تصادف را ۴ برابر افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۱۷

البته ارسال و دریافت پیامک و خواندن پیام، اثر بسیار بیشتری در بر ‌هم زدن تمرکز راننده هنگام رانندگی بر جای می‌گذارد / در نُه ماهه نخست سال جاری، ۱۴ هزار و ۳۷۵ نفر در جریان حوادثترافیکی در کشورمان کشته و ۲۵۳ هزار و ۶۲۴ نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.

ایلنا: معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام اینکه یکی از دلایل حادثه اخیر سقوط مرگبار اتوبوس مسافربری به ته دره‌ای در جاده‌ هراز، از سوی برخی مسافران بازمانده از این حادثه صحبت کردن راننده با موبایل اعلام شده، گفت: متأسفانه موبایل به یکی از دلایل اصلی حوادثترافیکی در کشورمان تبدیل شده است.

به گزارش ایلنا، " شهرام جباری‌زادگان " با اشاره به اینکه متأسفانه کشورمان از لحاظ آمار مرگ و میر ناشی از حوادثترافیکی یکی از پنج کشور پر تلفات دنیا به شمار می‌آید، افزود: این پنج کشور شامل ونزوئلا، دومینیکن و پرو در آمریکا و تایلند و ایران در آسیا هستند.

وی با بیان اینکه حوادثترافیکی یکی از سه دلیل اصلی مرگ و میر در کشورمان محسوب می‌شود، اظهار کرد: در نُه ماهه نخست سال جاری، ۱۴ هزار و ۳۷۵ نفر در جریان حوادثترافیکی در کشورمان کشته و ۲۵۳ هزار و ۶۲۴ نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.

جباری‌زادگان با اشاره به اینکه در تصادفات کشورمان به طور متوسط روزانه ۵۲ نفر کشته و ۹۱۹ نفر دیگر نیز مجروح می‌شوند، تصریح کرد: در نُه ماهه نخست سال جاری به طور متوسط هر ۲۷ دقیقه و ۳۹ ثانیه یک نفر در حوادثترافیکی کشته و هر یک دقیقه و ۳۴ ثانیه نیز یک نفر مجروح شده‌اند.

وی با بیان اینکه شماره‌گیری و پاسخ‌گویی به تلفن همراه و صحبت با موبایل در حین رانندگی حواس راننده را پرت کرده و خطر تصادف را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد، اضافه کرد: البته ارسال و دریافت پیامک و خواندن پیام، اثر بسیار بیشتری در بر ‌هم زدن تمرکز راننده هنگام رانندگی بر جای می‌گذارد.

جباری‌زادگان با تأکید بر اینکه استفاده از موبایل هنگام رانندگی بسیار خطرناک است و احتمال تصادف هنگام استفاده از تلفن همراه چهار برابر احتمال تصادف در حالت عادی است، گفت: البته این خطر در بزرگراه‌ها و جاده‌ها به مراتب بیشتر از خیابان‌هاست.

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: حتی افراد پیاده‌ای که از موبایل استفاده می‌کنند نیز توانایی راه رفتن در امتداد یک خط مستقیم را ندارند که این موضوع در افراد هنگام رانندگی، به مراتب بیشتر می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز