خبرگزاری کار ایران

پرده برداری از سه درب مطلای حرم مطهر امامین جوادین(ع) در شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۰۲

این درب‌ها که شامل یک درب بزرگ و دو درب متوسط است با تامین مالی فرهنگیان استان، مردم شهرستان اقلید و بیت مرحوم سید عبدالباقی آیت اللهی ساخته شده است.

ایلنا: از سه درب مطلای حرم مطهر امامین جوادین(ع) ساخته شده توسط هنرمندان استان فارس هفته آینده پرده برداری می‌شود.

به گزارش ایلنا، رئیس ستاد استان فارس با اعلام این خبر گفت: مراسم رونمایی از سه درب مطلای حرم مطهر امامین جوادین که در طول یک سال گذشته ساخته شده است یک شنبه ۲۷ بهمن ماه با حضور علما و روحانیون، مقامات کشوری و مسئولین ستاد در شهر شیراز برگزار می‌شود.

جابر مهدیار افزود: این درب‌ها که شامل یک درب بزرگ و دو درب متوسط است با تامین مالی فرهنگیان استان، مردم شهرستان اقلید و بیت مرحوم سید عبدالباقی آیت اللهی ساخته شده است.

مهدیار با بیان اینکه اساتیدی چون مهدی رضایی، رحیم زرین کفش در قلم زنی و حیدر علی حقیر، حمید رمضان‌زاده در زمینه درودگری این درب‌ها فعالیت کرده‌اند، گفت: در سازه این درب‌ها ۱۲ متر مکعب چوب ساج به همراه قطعات قلمزنی شده نقره و مس با آبکاری طلا به کار رفته است.

وی درباره سایر مشخصات این درب‌ها گفت: درب بزرگ‌تر به طول ۸۰ / ۶ متر و عرض ۶۰ / ۳ متر و دربهای متوسط نیز به طول ۸۰ / ۴ متر و عرض ۲۰ / ۳ متر ساخته شده است که در درب بزرگ ۱۷۰کیلوگرم مس ۱۵ کیلوگرم نقره و ۲ کیلوگرم طلا استفاده شده و دربهای متوسط نیز شامل ۱۴۰ کیلوگرم مس، ۱۵ کیلوگرم نقره و ۱ کیلوگرم طلا هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز