خبرگزاری کار ایران

تصویب یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به تملک خانه اتحادیه

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۱۴

خانه - باغ اتحادیه یکی از باقیمانده‌های باغ بزرگ لاله زار در محدوده منطقه ۱۲ شهر تهران است که در ۱۲ تیر سال ۱۳۸۴ به شماره ۱۲۰۵۷ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده بود.

ایلنا: یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به تملک و بازسازی خانه – باغ اتحادیه پس از مدت‌ها بحثبررسی و قولهای نایب رییس وقت شورای شهر تهران، مبنی بر خرید خانه، این طرح بلاخره در شورای شهر تصویب شد.

به گزارش ایلنا، یک فوریت طرح الزام شهردرای تهران به تملک و بازسازی خانه باغ معروف به اتحادیه و بهره برداری از آن به عنوان مرکز فرهنگی، هنری بررسی شد و در ‌‌نهایت، اعضا شورای اسلامی شهر تهران به این مصوبه رای دادند.

پس از تصویب مصوبه، این طرح به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران خواهد رفت و درمورد تامین منابع خریداری این اثر تاریخی و کیفیت خریداری آن بحثو بررسی می‌شود و در مدت یک ماه به صحن علنی شورای شهر باز می‌گردد تا دوباره به رای گیری گذاشته خواهد شد.

خانه - باغ اتحادیه یکی از باقیمانده‌های باغ بزرگ لاله زار در محدوده منطقه ۱۲ شهر تهران است که در ۱۲ تیر سال ۱۳۸۴ به شماره ۱۲۰۵۷ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده بود ولی در اثر عدم رسیدگی سازمان میراثفرهنگی به این اثر تاریخی و خریداری بنا توسط این سازمان در سال ۱۳۸۴، مالکان خانه اتحادیه درخواست خروج این اثر را از دیوان عدالت اداری کردند و در ۲۴ اسفند ۱۳۸۸ این اثر از ثبت خارج شد.

پس از خارج شدن این اثر از فهرست آثار ملی، ۴۵۰ هنرمند و ۱۰۰ نفر از خبرنگاران در نامه‌ای خطاب به محمدباقر قالیباف - شهردار تهران - خواستار حفظ و خریدن این بنا شدند. پس از بازدیدی که مرتضی طلایی - نایب رییس وقت شورای شهر تهران - و رحمت‌الله حافظی - رییس و نایب رییس وقت کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران - از این خانه داشتند، قول‌هایی مبنی بر خریداری شدن آن توسط شهرداری تهران و احیایش داده شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز