خبرگزاری کار ایران

۱۰ توصیه به رانندگان برای روزهای برفی

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۴۶

معاونت آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با انتشار اطلاعیه‌ای، توصیه‌هایی را برای روزهای برفی به رانندگان ارائه کرد.

ایلنا: همزمان با تشدید سرمای پایتخت و کاهش دمای تهران به ۷ درجه زیر صفر، معاونت آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با انتشار اطلاعیه‌ای، توصیه‌هایی را برای روزهای برفی به رانندگان ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، در این اطلاعیه به ۱۰ توصیه به شرح زیر اشاره شده است:

۱ - بازدید زمستانه خودرو شامل بازدید کلی وسیله نقلیه و تجهیز آن در مقابل سرما به عنوان نخستین اقدام که انجام این بازدید از طریق مراجعه به مراکز مکانیزه معاینه فنی خودروی تهران نیز امکان پذیر است.

۲ - بررسی وضعیت ضد یخ و اطمینان از وجود این محلول و نیز توجه به تاریخ تعویض آن.

۳ - چک کردن فشار باد لاستیک‌ها با توجه به ضرورت تنظیم آن‌ها در فصل سرما.

۴ - چک کردن آج لاستیک‌ها با توجه به اینکه اگر عاج تایر‌ها صاف باشد، احتمال سُر خوردن و تصادف خودرو هنگام بارش و پس از آن تشدید می‌شود و در صورت اجبار به استفاده از لاستیک‌های صاف، عدم به کارگیری آن‌ها در چرخ‌های جلو.

۵ - رانندگی با باک پُر به ویژه در خودروهایی که در مسافت‌های طولانی و مسیرهای بین شهری در حرکت می‌باشند، با توجه به احتمال انسداد برخی معابر و بروز ترافیک‌های ناخواسته و امکان استفاده از سیستم گرمایشی در مدت توقف خودرو.

۶ - استفاده از مایع مخصوص در مخزن شیشه شوی خودرو و قابلیت پاک کردن چربی‌های ناشی از بارندگی‌ها و گل و لایی که بر روی شیشه جلو پاشیده می‌شود.

۷ - چک کردن تیغه‌های برف پاک کن و تعویض آن در صورت ضرورت که به ویژه هنگام رانندگی در شب بسیار مؤثر است.

۸ - چک کردن بخاری خودرو و اطمینان از عملکرد خوب آن و نیز وجود ترموستات در خودرو و به همراه داشتن وسایلی همچون زنجیر چرخ و مثلثاحتیاط به ویژه برای رانندگانی که در مسیر‌های بین شهری و معابر برف گیر از جمله محورهای شمال شهر تردد می‌کنند.

۹ - درخواست از راکبان موتورسیکلت مبنی بر اینکه در ایام بارندگی و پس از آن و به ویژه هنگام یخ زدگی سطح معابر با توجه به افزایش لغزندگی معابر شهری تا جای ممکن از آوردن وسیله نقلیه خویش خودداری کنند.

۱۰ - علاوه بر بازدید وسیله نقلیه و تجهیز آن در مقابل سرما، احترام کامل به قوانین و مقررات در همه حال و رعایت حقوق دیگر شهروندان به ویژه عابران پیاده.

معاونت آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان اطلاعیه خود با تأکید بر اینکه احتمال تصادف هنگام بارش برف و ساعات پس از آن به میزان قابل توجهی افزایش می‌یآبد، خواستار آرامش رانندگان و احتیاط کامل آن‌ها هنگام رانندگی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز