خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی شهرداری تهران خبر داد:

افزایش ۹ درصدی بودجه پیشنهادی سال ۹۳ نسبت به سالجاری

کد خبر : ۱۴۲۴۳۳

در بودجه سال آینده، ۵ / ۶۶ درصد اعتبارات سرمایه ای است و فقط ۵ / ۳۳ درصد اعتبارات هزینه ای است که از این میزان نیز بخش قابل توجهی صرف نگهداشت شهر است.

ایلنا: معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با بیان این که بودجه ۹۳ نسبت به بودجه سالجاری ۹ درصد رشد داشته که بسیار کمتر از خط تورم اعلام شده است، گفت: این بودجه اولین برش ۲۰ درصدی برنامه ۵ ساله دوم است که به صورت عملیاتی پیش بینی شده و ماموریت بخش های حمل ونقل و ترافیک و فرهنگی و اجتماعی در آن رشد قابل توجهی داشته است.

به گزارش ایلنا، محمود صلاحی با اشاره به تصویب برنامه ۵ ساله دوم شهرداری تهران در شورای شهر و اجرای آن از ابتدای سال ۹۳، گفت: برنامه ۵ ساله اول شهرداری در پایان امسال به اتمام می رسد و از این رو شهرداری برنامه ۵ ساله دوم را آبان ماه به شورا ارائه کرد که پس از بحثو بررسی در کمیسیون های تخصصیوتلفیق تصویب شد.

وی ضمن تشکر از همکاری و تعامل همه اعضای شورای شهر در تصویب این برنامه افزود: روز گذشته نیز بودجه سال ۹۳ توسط شهردار تهران به شورا ارائه شد که این بودجه اولین برش ۲۰ درصدی برنامه ۵ ساله دوم است که از ابتدای سال آینده اجرایی می شود.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که این بودجه اولین بودجه ای است که تقدیم شورای چهارم شده است، گفت: در مجموع ۱۵۱ هزار و ۹۸۷ میلیارد ریال رقم پپیشنهادی بودجه سال آینده است که ۵۱ درصد آن یعنی ۷۸۰۰ میلیارد تومان نقدی و مابقی غیر نقد و به صورت تهاتر املاک و غیره در نظر گرفته شده است.

صلاحی با بیان این که بودجه ۹۳ نسبت به بودجه سالجاری ۹ درصد رشد داشته که بسیار کمتر از خط تورم اعلام شده، گفت: در بودجه سال آینده، ۵ / ۶۶ درصد اعتبارات سرمایه ای است و فقط ۵ / ۳۳ درصد اعتبارات هزینه ای است که از این میزان نیز بخش قابل توجهی صرف نگهداشت شهر است و بقیه آن جاری است که می توان گفت رقم جاری نسبت به بودجه درصدی منطقی دارد و بیشتر بودجه صرف عمران و هزینه های سرمایه ای می‌شود.

وی در ادامه اعلام کرد: دربخش ماموریت های اجتماعی و فرهنگی رشد بسیار خوبی وجود داشته است و ۱۲ درصد کل بودجه به این ماموریت اختصاص یافته است و همچنین ماموریت بخش حمل و نقل و ترافیک نیز با اختصاص ۴۳ درصد از کل بودجه، ۵۷ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته که در این راستا گسترش مترو، اتوبوسرانی و توجه به گسترش حمل و نقل عمومی به منظور کاهش الودگی هوا پیش بینی شده است. در بودجه سال ۹۳ یک تبصره مجزا به بحثکاهش آلودگی هوا تعلق گرفته که با توجه به مشکلات اساسی ناشی از آن و با در نظر گرفتن و لزوم توجه بیشتر به شهر تهران به عنوان پایتخت کشور، امیدواریم با دریافت کمک های دولتی، حمل و نقل پاک را گسترش و بخشی از آلودگی هوای شهر را کاهش دهیم.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا تصریح کرد: دربخش ماموریت خدمات شهری نیز ۸۱ درصد رشد وجود داشته و ۱۹ درصد کل بودجه رابه خوداختصاص داده و سایر بخشها مانند ایمنی و مدیریت بحران، شهرسازی و معماری و همچنین توسعه مدیریت هوشمند سازی نیز رشد خوبی در بودجه پیشنهادی سال ۹۳ داشته است.

وی در ادامه گفت: برنامه ۵ ساله دوم شهر تهران برنامه عملیاتی است و اهداف کمی و کیفی دارد و این بودجه اولین بودجه از این برنامه است.

صلاحی ابراز امیدواری کرد تا همانطور که برنامه ۵ ساله به موقع تحویل شورای شهر شد و به تصویب رسید، این بودجه نیز به این ترتیب با همکاری شورای اسلامی شهر تهران رسیدگی و تصویب شود تا قبل از اتمام سال، کار مبادله موافقت نامه میان معاونان و سازمان و شرکت ها با معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا انجام شده و از ابتدای سال آینده نیزعملیاتی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز