خبرگزاری کار ایران

به منظور برقراری عدالت اجتماعی و برای اولین بار در تهران انجام می‌شود؛

ارزیابی سرانه‌های خدماتی پهنهٔ شمال غرب تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۳۸

با استفاده از ارزیابی سرانه‌های خدماتی، افزون بر ایجاد دسترسی مطلوب برای شهروندان در مورد بهره‌مندی از امکانات و خدمات فراهم شده در شهر، توازن و تناسب در ایجاد سرانه‌های لازم در منطقه برقرار خواهد شد.

ایلنا: با ارزیابی سرانه‌های خدماتی در دست احداثمنطقه ۲۲، در ۳ مقیاس محله‌ای، ناحیه‌ای و منطقه‌ای، قطب تفریحی گردشگری پایتخت بعنوان اولین منطقه در کلان شهر تهران، گام جدیدی در تامین سرانه‌های مورد نیاز شهروندان بر می‌دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، این اقدام به منظور تدوین بودجه سال ۹۳ و سالهای آینده صورت گرفته و طی آن برای نخستین بار در تهران، سرانه‌های خدماتی تدارک دیده شده در منطقه با تدوین جدول سرانه‌ها، به تفکیک محله، ناحیه و منطقه مورد ارزیابی قرار گرفته است.

حسین مرادی شهردار منطقه ۲۲ با اعلام اینکه تخصیص صحیح منابع شهرداری، برقراری عدالت اجتماعی و بهره‌مندی یکسان شهروندان از توسعه شهری با توجه به کمبود منابع و بودجه، از جمله اهداف اجرای این طرح بوده است، گفت: «با استفاده از این روش، افزون بر ایجاد دسترسی مطلوب برای شهروندان در خصوص بهره‌مندی از امکانات و خدمات فراهم شده در شهر، توازن و تناسب در ایجاد سرانه‌های لازم در منطقه برقرار خواهد شد.»

وی در تشریح چگونگی اجرای این طرح افزود: «ضمن تشکیل جلساتی با حوزه‌ها و نواحی همچنین با استفاده از نظرات مشاور، سرانه‌های مذهبی، فرهنگی، ورزشی، آموزشی، فضای سبز و… در مقیاس محله، با برداشت دقیق از وضع موجود و بر اساس شاخصهای جمعیت، شعاع دسترسی و موقعیت همچنین با لحاظ سرانه‌های مطلوب شورای عالی شهرسازی و معماری مصوب سال ۸۹ بررسی و اولویت بندی شده است.

به گفته مرادی حوزه برنامه ریزی و توسعه شهری منطقه ۲۲، در این خصوص با استفاده از آخرین روش‌ها و در قالب برنامه استراتژی توسعه شهری(CDS) همچنین صرف ۵ هزار و ۶۰۰ نفر ساعت کار کار‌شناسی در بستر GIS و با هدف تدوین برنامه اجرایی به منظور هدفمندسازی بودجه این طرح را پایه ریزی کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز