خبرگزاری کار ایران

ازسوی رئیس سازمان مدیریت بحران؛

نحوه کمک‌های مالی و بلاعوض دولت به زلزله زدگان بستک تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۸۰

مبلغ ۳۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی توسط بانک مسکن از محل خط اعتباری بانک مرکزی با معرفی بنیاد مسکن به آسیب دیدگان زلزله بستک با کارمزد ۵ درصد و ۱۵ ساله تعلق می‌گیرد.

ایلنا: رئیس سازمان مدیریت بحران، نحوه‌ی کمک‌های مالی و بلاعوض دولت به زلزله‌زدگان بستک را تشریح کرد.

حسن قدمی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره روند بازسازی خانه‌های خسارت دیده در زلزله بستک، اظهار کرد: برآوردهای لازم برای بازسازی انجام شد و مصوبه‌ای تقدیم هیات دولت شد که دولت نیز آن را تایید و ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: بر این اساس ۶۶ میلیارد تومان از محل ماده ۱۲ قانون تسهیلات سازمان مدیریت بحران برای جبران خسارت به زلزله‌زدگان بستک به عنوان کمک بلاعوض در اختیار بنیاد مسکن قرار خواهد گرفت.

قدمی گفت: مبلغ ۲ میلیارد تومان از این محل به منظور آواربرداری، ارائه خدمات پشتیبانی فنی و هزینه صدور واحدهای احداثی در اختیار بنیاد مسکن قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه مبلغ ۱۰ میلیارد و ۱۳ میلیون تومان از محل ماده ۱۲ برای هزینه تکمیل و درآمدی در اختیار استاندار هرمزگان قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: این بخش برای جبران خسارت‌های مردمی و معیشتی، خودروهای آسیب دیده و فرد فوت شده تخصیص خواهد یافت.

قدمی با بیان اینکه از این مبلغ ۳ میلیارد و ۱۳ میلیون تومان برای کمک بلاعوض معیشتی برای خودروها و خانواده‌های آسیب دیده به ازای هر خانوار مبلغ ۳ میلیون تومان و کمک بلاعوض به ازای هر فرد فوت شده ۳ میلیون تومان و برای هر خودروی آسیب دیده ۲ میلیون تومان دیده شده است، گفت: ‌ همچنین ۷ میلیارد تومان باقی مانده از این ردیف بودجه نیز صرف بازسازی تاسیسات زیربنایی مدارس، مساجد و سایر بخش‌های خسارت دیده می‌شود که توسط استاندار هرمزگان این بودجه تخصیص می‌یابد.

وی با بیان اینکه مبلغ ۳۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان نیز تسهیلات بانکی توسط بانک مسکن از محل خط اعتباری بانک مرکزی با معرفی بنیاد مسکن به آسیب دیدگان با کارمزد ۵ درصد و ۱۵ ساله تعلق می‌گیرد، افزود: بر این اساس برای هزار واحد مسکن روستایی ۲۵ میلیون تومان تسهیلات‏‌، برای تعمیر ۶۵۰ واحد منازل شهری و روستایی ۱۰ میلیون تومان تسهیلات و برای ۱۵۰ واحد تجاری و اداری ۱۵ میلیون تومان تسهیلات تعیین شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران در بخش کمک‌های بلاعوض نیز تصریح کرد: برای هزار واحد مسکونی ۵ میلیون، ۸۰۰ واحد تعمیری ۲ میلیون تومان‏ دیده شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز