خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

بودجه مستقلی برای طرح حجاب و عفاف نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۱۰

ما هنوز اینترنت داخلی یا‌‌ همان اینترانت به آن معنا نداریم و قرار شده است صدا و سیما به دلیل آنکه از قبل متولی این امر بوده است بستر‌ها و امکانات این مسئله را فراهم کند / پیش نویس لایحه احزاب در سامانه وزارت کشور قرار دارد. ما در این پیش نویس تلاش کرده‌ایم که فعالیت احزاب را سهل و صدور مجوز‌ها راحت‌تر کنیم

ایلنا: وزیر کشور در نشست خبری دومین جلسه شورای اجتماعی کشور گفت: بودجه‌ای مستقل برای طرح حجاب و عفاف نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی، امروز سی‌ام دی ماه در نشست خبری دومین جلسه شورای اجتماعی کشور اظهار داشت: شورای اجتماعی کشور یک نهاد رسمی است که ۲۳ دستگاه عضو آن هستند و تصمیم گیری‌های این شورا به منزله مصوبه دولت تلقی می‌شود. ما در دوره جدید بنا را براین گذاشتیم که در هر جلسه یکی از موضوعات مهم اجتماعی را به بحثبگذاریم و در مورد آن نظرات مختلف دستگاه‌ها را بپرسیم و مسئولیت‌هایی که قرار است بپذیرند را تعیین کنید.

وی افزود: امروز دو موضوع در دستور کار ما قرار داد. اولین موضوع بحثسرمایه اجتماعی بود که در آن برمبنای یک پیمایش که درسال ۸۴ انجام شده بود تحلیل و بررسی داشتیم و مقرر شد کمیته‌ای در مورد چگونگی انجام پیمایش، سوالات، موارد و موضوعات و شاخص‌های مبتنی بر شرایط اجتماعی کشور تصمیم گیری کند و از آنجا که این پیمایش‌ها پس از سال ۸۴ متوقف شده بود دوباره بتوانیم هرسال یک پیمایش در مورد سرمایه اجتماعی داشته باشیم تا آسیب‌ها، عوامل و آثار سرمایه اجتماعی را به صورت عملیاتی به دستگاه‌های مختلف ارائه دهیم تا مبنای کار آن‌ها باشد.

رحمانی فضلی ادامه داد: موضوع دوم در مورد شبکه‌های مجازی بود که بحثآن را صدا و سیما مطرح کرده است. برمبنای این ایده در حدود ۱۰ هزار محله که روستا‌ها نیز شامل آن می‌شود می‌توانند در فضای مجازی با هم مرتبط باشد و نیاز‌ها، مطالبات، درخواست‌ها، نظرات، ایده‌ها و سوابق محلات را با هم در میان بگذارند. این کار نوعی تعامل موثر و مثبت بین افراد مختلف به منظور تأمین نیاز‌ها و شرایطی که دارند، است که در این مورد دوستان دیگر هم نظراتی دادند. شهرداری نیز در گذشته روی این موضوع کار کرده بود و در استان‌های دیگر هم این اتفاق افتاده است. بنابراین قرار شد کمیته‌ای با مسئولیت شهرداری تشکیل شود و همه امور را به صورت مستقل و واحد انجام دهد تا از دوباره کاری تعدیل شود.

وزیر کشور در مورد وضعیت سازمان‌های مردم نهاد نیز در جمع خبرنگاران گفت: گروه‌های مردم نهاد امروز در دستور کار جلسه ما نبود. اما در آینده با توجه به آنکه قانونی در این رابطه در حال تصویب شدن است در دستور کار قرار خواهد گرفت و قرار شده است که در جلسه بعد گزارشی در شورای اجتماعی در این باره ارائه شود و دیگران هم نظر خود را در این باره بیان کنند که ما در مجلس آن را پیگیری کنیم. موضوع بعدی مورد بحثنیز بحثاعتیاد و مواد مخدر است که در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رحمانی فضلی در پاسخ به این سوال که آیا همچون اینترنت ملی شبکه اجتماعی ملی نیز خواهیم داشت گفت: ما هنوز اینترنت داخلی یا‌‌ همان اینترانت به آن معنا نداریم و قرار شده است صدا و سیما به دلیل آنکه از قبل متولی این امر بوده است بستر‌ها و امکانات این مسئله را فراهم کند که البته پیشرفت خوبی نیز حاصل شده است، اما بحثشبکه اجتماعی ملی به صورت مستقل مطرح خواهد شد و چیزی جدای آن است. در مورد اینکه آیا اسم آن شبکه اجتماعی ملی است نیز باید از صدا و سیما بپرسید.

وی در مورد پیش نویس لایحه احزاب اظهار کرد: این پیش نویس در سامانه وزارت کشور قرار دارد. ما در این پیش نویس تلاش کرده‌ایم که فعالیت احزاب را سهل و صدور مجوز‌ها راحت‌تر کنیم و نظارت بر احزاب باید به وسیله خودشان صورت بگیرد و در این زمینه باید خانه احزاب تقویت شود. همچنین احزاب نیز باید مسئولیت پذیر شوند و رفتارهای آن‌ها شفاف سازی شود تا بتوانند پاسخگو باشند و از حمایت‌های لازم هم بهره ببرند. امیدوارم این پیش نویس هرچه زود‌تر کامل و به دولت ارسال شود.

رحمانی فضلی در پایان در مورد طرح حجاب و عفاف گفت: هیچ اعتباری به صورت جداگانه برای طرح عفاف و حجاب در نظر گرفته نشده است و در قالب اعتبارات فرهنگی و اجتماعی پوشش داده می‌شود. ما نیز این موضوع را پیگیری می‌کنیم. ما نیز وظایف دستگاه‌های مختلف را احصا کرده و به همه ابلاغ کرده‌ایم. حکم بازرسی ویژه هم برای پیگیری این امور برای آقای میرباقری قائم مقام امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور صادر شده است. در واقع ضمانت اجرایی وجود ندارد و این از ضعف‌هایی است که ما آن را پیگیری می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز