خبرگزاری کار ایران

شورا در تامین سلامت شهروندان ذره‌ای کوتاه نمی‌آید

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۷۵

استان تهران ۱۷ هزار واحد صنعتی آلاینده دارد که برخی از آن‌ها از جمله واحد مذکور که از گذشته در حاشیه و حریم شهر واقع شده بودند به دلیل گسترش شهر اکنون در محلهای پر تراکم جمعیتی قرار گرفته‌اند.

ایلنا: رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همزمان با تعطیل یک واحد آلاینده ریخته‌گری در جنوب غرب تهران، گفت: خط قرمز ما حفظ جان مردم است و در زمینه تامین سلامتی شهروندان ذره‌ای کوتاه نمی‌آییم.

به گزارش ایلنا، " محمد حقّانی " افزود: استان تهران ۱۷ هزار واحد صنعتی آلاینده دارد که برخی از آن‌ها از جمله واحد مذکور که از گذشته در حاشیه و حریم شهر واقع شده بودند به دلیل گسترش شهر اکنون در محلهای پر تراکم جمعیتی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه اینگونه واحدهای آلاینده باید به نقاط دیگری منتقل شوند، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا بسترهای لازم برای انتقال واحدهای صنعتی را از بافتهای مسکونی فراهم کنیم تا ساکنان اطراف این واحد‌ها بیش از این در معرض انواع آلاینده‌ها و آسیبهای ناشی از آن قرار نگیرند.

حقّانی با بیان اینکه واحدهای آلاینده پس از منابع متحرک بزرگ‌ترین نقش را در آلودگی هوای تهران دارند، تصریح کرد: این واحد‌ها دو راه بیشتر پیش رو ندارند یا اینکه باید نسبت به اصلاح فعالیتهای خود اقدام نموده و آلودگی تولید نکنند که این موضوع در مورد اغلب آن‌ها غیر ممکن است و یا اینکه از حریم شهر خارج شده و برای همیشه با تهران خداحافظی کنند.

رئیس کمیته محیط زیست شهری شورای شهر تهران در پایان با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم تهران از اقدامات و فعالیتهایی که جان شهروندان تهرانی را به مخاطره می‌اندازد چشم پوشی نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: از تمام اختیارات قانونی خود به منظور بازگرداندن رنگ آبی به آسمان خاکستری پایتخت که به رویا تبدیل شده، استفاده خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز