خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی وزیر کشور خبر داد؛

برگزاری انتخابات هیأت رئیسه چهارمین دوره شورای عالی استان‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۲۳

در اولین اقدام برگرفته از برگزاری انتخابات درون شورا‌ها، شوراهای فرادستی بخش با حضور نمایندگانی از شوراهای اسلامی شهر و روستا و شورای اسلامی عالی استان با حضور منتخبینی از شوراهای اسلامی شهرستان‌ها تشکیل شد.

ایلنا: معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به میزبانی وزارت کشور از ۷۵ عضو منتخب شورای اسلامی شهر و روستا از ۳۱ استان در نشست یکم بهمن شورای عالی استان‌ها، گفت: در این نشست ضمن برگزاری مراسم تحلیف، انتخابات هیات رئیسه چهارمین دوره شورای عالی استان‌ها نیز برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، " هوشنگ خندان دل " با اشاره به تأکید قانون اساسی برای ایجاد شوراهای اسلامی در سطوح مختلف شهر و روستا جهت تسریع در اجرای اهداف برنامه‌های توسعه‌ای کشور، گفت: به همین منظور متعاقب برگزاری و راه اندازی شوراهای فرادستی در چهارمین انتخابات این شورا که در اوایل سال جاری برگزار شد، شوراهای اسلامی در شهر‌ها و روستا‌ها مستقر شدند.

خندان دل گفت: در اولین اقدام برگرفته از برگزاری انتخابات درون شورا‌ها، شوراهای فرادستی بخش با حضور نمایندگانی از شوراهای اسلامی شهر و روستا و شورای اسلامی عالی استان با حضور منتخبینی از شوراهای اسلامی شهرستان‌ها تشکیل شد.

وی افزود: به عنوان آخرین اقدام در شکل گیری شوراهای فرادستی، در هر استان نمایندگانی به عنوان اعضای شورای عالی استان‌ها معرفی می‌شوند که می‌بایست متعاقب قانون در جلسه شورای عالی استان‌ها که به دعوت وزیر کشور برگزار خواهد شد نسبت به انتخاب اعضای هیئت رئیسه خود اقدام کنند.

معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به انتخاب هیئت رئیسه سنی در این نشست گفت: به موجب قانون هیئت رئیسه سنی که متشکل از مسن‌ترین و دو نفر از جوان‌ترین اعضا شرکت کننده است ضمن برگزاری انتخابات نسبت به انتخاب رئیس، نایب رئیس، منشی‌ها و سخنگو اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

وی تصریح کرد: در این مراسم وزیر کشور و وزارت کشور ناظر بر حسن اجرای قانون در امر انتخابات خواهند بود.

خندان دل با اشاره به وظایف خطیر شورای عالی استان‌ها در مورد بررسی، دسته بندی و اولویت بندی برنامه‌ها و ارجاع آن به مقامات و مراجع ذی صلاح گفت: این شورا قادر است به طور مجزا نسبت به تهیه و تدوین لوایح و ارائه آن به دولت و مجلس اقدام کنند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف است، لوایح برنامه‌های توسعه و بودجه را برای بررسی و دریافت اظهار نظر به شورای عالی استان‌ها ارجاع کنند گفت: شورای عالی استان‌ها نیز می‌بایست به تدوین و اجرای برنامه‌های آموزشی اعضای شورای عالی استان‌ها و تحت نظارت وزارت کشور اقدام لازم را انجام دهد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که شورای عالی استان‌ها با استقرار و پیگیری وظایف قانونی خود و بکارگیری از همه پتانسیل‌های قانونی شوراهای اسلامی شهر و روستا گام‌های بلند و موثری را جهت توسعه کشور فراهم می‌آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز