خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران:

میزان بالای نیترات موجود در آب تهران سرطان‌زا است

کد خبر : ۱۳۴۹۲۸

استاندارد میزان نیترات در آب ۲۰ میلی‌گرم در لیتر است و میزان مطلوب آن ۱۰ میلی‌گرم در لیتر است / این میزان در کشورهای در حال توسعه و فقیر ۴۵ میلی‌گرم در لیتر تعیین شده اما از سال ۸۲ تاکنون استاندارد میزان نیترات در آب تهران به ۵۰ و بالای ۵۰ رسیده است.

ایلنا: رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، گفت: بالابودن استاندارد میزان نیترات در آب تهران به ۵۰ و بالای آن سرطان‌زاست و زمینه کم خونی و ناراحتی‌های تنفسی را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمت‌الله حافظی، در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران پس از اظهارات وزیر نیرو، با بیان اینکه درباره وجود نیترات در آب تهران، گفت: ‌ میزان نیترات در آب بر حسب شرایط منطقه و قرار گرفتن لوله‌های آب و فاضلاب متغیر است.

وی ادامه داد: ‌ استاندارد میزان نیترات در آب ۲۰ میلی‌گرم در لیتر است و میزان مطلوب آن ۱۰ میلی‌گرم در لیتر است. این میزان در کشورهای در حال توسعه و فقیر ۴۵ میلی‌گرم در لیتر تعیین شده اما از سال ۸۲ تاکنون استاندارد میزان نیترات در آب تهران به ۵۰ و بالای ۵۰ رسیده است.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، تاکید کرد: این میزان نیترات در آب، سرطان‌زاست و زمینه کم خونی و ناراحتی‌های تنفسی را فراهم می‌کند.

حافظی اعلام کرد: ‌ وجود نیترات در آب به دلیل وارد شدن فاضلاب به آب است لوله‌های آب سطح شهر تهران معمولا در کنار لوله‌های فاضلاب قرار دارند و شکستگی‌های لوله‌های آب یا فاضلاب باعثمی‌شود که هر یک از این لوله‌ها، میزان آب را به لوله‌های کناری خود بریزند.

وی ادامه داد: ‌ محاسبه هزینه‌ هر مترمکعب آب در تهران و مجموع ۱/۱ میلیارد مترمکعب مصرف آب روزانه تهران در ۳۶۵ روز سال مشخص می‌شود که حدودا سه میلیارد تومان برای آب تهران در هر روز هزینه می‌شود. در حالی که تنها یک درصد از این میزان آب، آب شربی است که مردم استفاده می‌کنند و ۹۹ درصد آن برای مردم استفاده نمی‌شود.

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در پایان صحبت‌هایش خطاب به وزیر نیرو گفت: سئوال من این است که سلامت آب شرب مردم تهران را شما تایید یا تعیین می‌کنید یا نه؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز