خبرگزاری کار ایران

معاون مالی و اقتصاد شهری تهران خبر داد؛

طلب ۱۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران از محل عوارض نوسازی و پسماند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۱۱

تنها فروردگاه مهرآباد ۴۰ درصد از مجموع بدهی سازمان‌های دولتی از محل عوارض نوسازی و ساخت و ساز به خود اختصاص داده است / بودجه سال ۹۳ به پیش بینی ما مبلغی بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان است که برش یک ساله برنامه پنجم است.

ایلنا: معاون مالی شهرداری تهران، گفت: شهرداری تهران از محل عوارض نوسازی، ساخت و ساز و پسماند هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ار شهروندان و سازمان‌های دولتی طلب دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " حسین محمد پورزرندی " با بیان اینکه شهروندان تا پایان امسال فرصت دارند تا نسبت به پرداخت عوارض نوسازی کسب و پیشه و بهای خدمت پسماند خود اقدام کنند، اظهار کرد: در صورت پرداخت از ۱۰ درصد جایزه خوش حسابی بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه مهلت شرکت در قرعه کشی پرداخت این عوارض تا ۱۵ دی ماه بود که تمام شد، تصریح کرد در اسفند ماه امسال شهروندانی که عوارض خود را تا تاریخ اعلام شده پرداخت کردند در قرعه کشی ۲۰۲۵ جایزه شرکت داده می‌شوند و از جوایز آن بهره‌مند می‌شوند.

پورزرندی با بیان اینکه شهرداری تهران ۳۸۰ میلیارد تومان از محل دریافت بهای عوارض نوسازی کسب و پیشه و خدمات پسماند درآمد پایدار دارد، اعلام کرد: از این محل ۷۰۰ میلیارد تومان از شهروندان مطالبات داریم. امسال تاکنون ۴۰ درصد این عوارض وصول شده است و پیش بینی می‌کنیم تا پایان امسال به ۵۰ درصد افزایش یابد تا در مجموع ۱۹۰میلیارد تومان از درآمدهای پایدار وصول شود.

وی با بیان اینکه بر حسب قانون در صورت عدم دریافت عوارض نوسازی شهرداری می‌تواند برق و گاز شهروندانی را که عوارض خود را پرداخت نکرده‌اند قطع کنند، تاکید کرد: تاکنون این کار را انجام نداده‌ایم و به دنبال آن هستیم تا اشکال ضمانت اجرایی درآمد پایدار از قانون سال ۶۱ را اصلاح کنیم. البته در کمیته پیگیری لایحه درآمد پایدار از مجلس و دولت به دنبال افزایش در آمدهای پایدار و تدابیری برای ا خذ این درآمد‌ها هستیم.

پورزرندی ابراز امیدواری کرد تا دولت تدبیر و امید لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌های را به سرانجام برساند و در عین حال تصریح کرد: شهرداری تهران از محل دریافت مالیات‌های اداری سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی در دو بخش عوارض نوسازی و ساخت و ساز بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان طلبکار است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران، گفت: از این محل شهرداری تنها از فرودگاه مهر آباد ۴۰ درصد طلبکار است، امیدواریم سازمان‌ها و نهادهای دولتی، عوارض نوسازی و ساخت و ساز خود را به موقع پرداخت کنند یا اینکه دولت در بودجه عمومی خود این امکان را فراهم سازد که ما بتوانیم مطالبه خود را دریافت کنیم.

پورزرندی با اشاره به اینکه آماده هرگونه تها‌تر و یا دریافت سهام به منظور پرداخت مطالباتمان از شرکت‌ها و سازمان‌ها هستیم، اعلام کرد: به دنبال آن هستیم تا به صورت مسالمت‌آمیز این مطالبات را دریافت کنیم و از آنجا که دولت به تازگی به روی کار آمده است به دنبال برخورد سلبی نیستیم.

وی با اشاره به برخی از مطالبات شهرداری از دولت از بخش‌ها از قبیل حمل و نقل و ترافیک ابراز امیدواری کرد تا دولت و مجلس نسبت به پرداخت این بدهی‌ها اقدام کنند اگر چه ما می‌دانیم شرایط مالی دولت خوب نیست.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه تا قبل از تصویب متمم بودجه در بخش نقدی و غیر نقدی ۱۳۰ درصد بودجه شهر تهران در سال جاری محقق شده بود، ادامه داد: با تصویب متمم ۹۲ درصد این بودجه محقق شده است.

پورزرندی با بیان اینکه منتظر تصویب برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران هستیم، گفت: بودجه سال ۹۳ به پیش بینی ما مبلغی بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان و برش یک ساله برنامه پنجم است. و در این بودجه الویت ما همچنان حمل و نقل است.

وی با بیان اینکه باید به دنبال منابع جدید از قبیل بورس پسماند برای شهر باشیم، تصریح کرد: با کاهش درآمد‌ها از محل شهرسازی در شهر تهران نیاز است تا علاوه بر تعریف منابع جدید از بخش خصوصی بیشتر استفاده شود.

پورزرندی با بیان اینکه در دو سال گذشته ۱۱ هزار میلیارد تومان قرار داد مشارکتی با بخش خصوصی منعقد شده است، گفت: در سال جاری این قرارداد‌ها به ۸ هزار میلیارد تومان افزایش یافته و امیدواریم مشارکت‌ها روند افزایشی خود را حفظ کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز