خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران هم‌زمان با افتتاح نخستین زیرگذر عابر پیاده کشور اعلام کرد:

استفاده از فضاهای زیرسطحی در دستور کار مدیریت شهری است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۵۱

زیرگذر عابر پیاده چهارراه‌ ولی عصر(عج) علاوه بر اینکه امکان تردد روان و ایمن را برای پیاده‌ها فراهم می‌کند، باعثروانی تردد سواره‌ها نیز می‌شود.

ایلنا: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هم‌زمان با افتتاح نخستین زیرگذر عابر پیاده کشور در چهارراه - حضرت ولی‌عصر(عج) در مرکز پایتخت گفت: پیاده‌روی قدیمی‌ترین شکل جابه‌جایی انسان‌هاست و آرامش و ایمنی عابران پیاده در شهر انسان محور از اهمیت ویژه‌ای برخورداراست.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، " سید جعفر تشکری هاشمی " افزود: حفظ آرامش و تامین ایمنی عابران پیاده و تقدم پیاده‌ها بر سواره‌ها در شهر انسان محور از جایگاه والایی برخوردار بوده و در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه شاخص‌های تاثیرگذار بر حرکت عابر پیاده به دو محور اجتماعی و فرهنگی و فیزیکی قابل تقسیم‌بندی است، اظهار کرد: در محور اجتماعی و فرهنگی، موضوعات آموزش، سلامت عمومی، امنیت و رفتارهای شهروندی مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه در محور فیزیکی نیز ایمنی، پیوستگی امکانات حمل و نقلی و ارتباط عابر پیاده با کاربری - ‌ها و تسهیلات حمل و نقل مورد توجه است، تصریح کرد: در این محور دلپذیری، جذابیت و مطلوبیت از اهمیت بالایی برخوردارند.

وی با تاکید بر اینکه شهر انسان محور شهری است که در آن کرامت انسان‌ها حفظ می‌شود، اضافه کرد: زیرگذر عابر پیاده چهارراه‌ ولی عصر(عج) علاوه بر اینکه امکان تردد روان و ایمن را برای پیاده‌ها فراهم می‌کند، باعثروانی تردد سواره‌ها نیز می‌شود.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه با توجه به تراکم بالای فضاهای سطحی تهران، استفاده از فضاهای زیرسطحی در دستور کار مدیریت شهری تهران قرار گرفته، گفت: استفاده از فضاهای لایه‌های زیرین شهر، از قابلیت‌ اجرایی بالاتری برخوردار است.

وی با بیان اینکه زیرگذر چهارراه حضرت ولی‌عصر(عج) با نظم‌بخشی و روان‌سازی ترافیک باعثجلوگیری از اتلاف وقت عابران پیاده می‌شود، افزود: در این زیرگذر ضمن رعایت استاندارهای موجود، امکان تردد پیاده‌ و سواره‌ با حداکثر ایمنی فراهم شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: زیرگذر چهارراه ولی عصر(عج) با استفاده از آموزه‌های فنی و بر مبنای اصول زیبایی‌شناسانه طراحی و اجرا شده و ظرافت‌های معماری ایرانی - اسلامی در آن مورد توجه قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز