خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر تهران خبر داد:

تصویب برنامه ۵ ساله دوم شهر تهران در هفته اول بهمن‌ماه

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۹۷

دو فوریت طرح کاهش آلودگی هوا با محوریت نصب فیلتر بر روی سیستم‌های دیزلی تصویب شد / برخی از اعضای شورای شهر برای حضور در ریاست فدراسیون‌ها با مشکل مواجه هستند رئیس شورا قول داده است از نظر قانونی این موضوع را بررسی کند.

ایلنا: ‌ سخنگوی شورای شهر تهران، گفت: ‌با وجود تاخیر دوهفته‌ای پیش بینی ما بر این است که برنامه ۵ ساله دوم شهر تهران هفته اول بهمن ماه مصوب شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تقی‌پور در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران به عنوان سخنگوی شورای شهر با بیان اینکه برنامه ۵ ساله دوم شهر تهران در حال بررسی در کمیسیون‌های مختلف شورا است اظهار کرد: حدود یک ماه است که این برنامه رسماً تحویل شورا شده است و سه شنبه هفته جاری در کمیسیون تلفیق این برنامه بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: قرار بود امروز در ارتباط با احکام و جداول درآمدی شهر تهران بحثو بررسی شود اما از آنجا که هنوز این برنامه در کمیسیون‌ها در حال بررسی است از این رو بررسی آن به روز سه شنبه موکول شد.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه اختلاف نظر‌ها میان اعضا در باره بودجه تخصیص یافته به معاونت‌ها و برنامه‌های شهرداری است گفت: هر کمیسیون می‌خواهد اعتبارات بخش خودش افزایش یابد اما با وجود تاخیر دوهفته‌ای پیش بینی ما بر این است که برنامه ۵ ساله دوم شهر تهران هفته اول بهمن ماه مصوب شود.

تقی‌پور با بیان اینکه بودجه سال ۹۳ برش اولیه برنامه ۵ ساله خواهد بود تصریح کرد: این بودجه در کمیسیون‌های مربوطه نیز به صورت موازی در حال بررسی است که پس از تصویب برنامه ۵ ساله نسبت به بررسی نهایی و تصویب و بودجه سال آینده شهر تهران اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهداف کلی و برنامه‌های راهبردی در برنامه ۵ ساله در بخش‌های مختلف گفت: کمیسیون‌ها به صورت موازی دو برنامه ۵ ساله و بودجه را در دست اقدام دارند و امیدوار هستیم که بررسی نهایی بودجه در زمان تعیین شده به اتمام برسد.

تقی‌پور با بیان اینکه تغییرات در برنامه ۵ ساله باید بسیار اندک باشد ادامه داد: برنامه ۵ ساله برنامه میان مدتی است که نباید برنامه‌های آن به راحتی تغییر یابد، البته بر اساس قانون با رای دو سوم اعضا این برنامه قابل باز نگری است.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه الویت شورا بررسی برنامه ۵ ساله و بودجه سال ۹۳ شهرداری تهران است تاکید کرد: بعد از نهایی شدن این دو مسئله، نسبت به تعیین نرخ نهایی طرح ترافیک تصمیم گیری می‌شود. اگر چه به غیر از این لایحه ۸ لایحه دیگر از جمله عوارض در انتظار بررسی است.

تقی‌پور در ادامه از تصویب دو فوریت طرح کاهش آلودگی هوا توسط نصب فیلتر بر روی سیستم‌های دیزلی خبر داد و گفت به صورت پایلوت این طرح بر روی ۲۰۰ دستگاه اتوبوس اجرایی خواهد شد و قرار است هزینه آن از محل صرفه جویی‌ها تامین شود.

وی همچنین با بیان اینکه بر اساس قانون، عضویت در شورا‌ها شغل محسوب نمی‌شود افزود: برحی از اعضای شورای شهر برای حضور در ریاست فدراسیون‌ها با مشکل مواجه هستند. رئیس شورا قول داده است از نظر قانونی این موضوع را بررسی کند، اگر چه فرصت برای دو تن از اعضا در فدارسیون‌های کشتی و تکواندو از دست رفته است اما تلاش می‌کنیم تا برای انتخابات کمیته ملی المپیک و سایر فدراسیون‌ها شرایط را برای کاندیداتوری اعضا فراهم کنیم.

وی در پایان درباره عزل و نصب‌های شهرداری تهران نیز گفت این عزل و نصب‌ها بر اساس آیین نامه در حال انجام است و اگر نیاز شود آیین نامه مربوطه به صورت طرح یا الزام تجدید نظر می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز