خبرگزاری کار ایران

همزمان با آغاز سرمای پایتخت اعلام شد؛

توصیه های برفی سازمان ترافیک به رانندگان

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۵۵

بررسی وضعیت ضد یخ و اطمینان از وجود این محلول و نیز توجه به تاریخ تعویض آن را به عنوان اولین نکته، ضروری است / چک کردن فشار باد لاستیک ها با توجه به ضرورت تنظیم آن ها در فصل سرما لازم است.

ایلنا: ‌ همزمان با آغاز سرمای پایتخت و کاهش دمای تهران به ۴ درجه زیر صفر، توصیه‌های زمستانه معاونت آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به رانندگان در قالب اطلاعیه ای منتشر شد.

به گزارش ایلنا، در این اطلاعیه بازدید زمستانه خودرو شامل بازدید کلی وسیله نقلیه و تجهیز آن در مقابل سرما به عنوان نخستین اقدام عنوان شده و آمده است: انجام این بازدید از طریق مراجعه به مراکز مکانیزه معاینه فنی خودروی تهران نیز امکان پذیر است.

اطلاعیه مذکور بررسی وضعیت ضد یخ و اطمینان از وجود این محلول و نیز توجه به تاریخ تعویض آن را به عنوان اولین نکته، ضروری دانسته و چک کردن فشار باد لاستیک ها با توجه به ضرورت تنظیم آن ها در فصل سرما را مورد تاکید قرار داده است.

چک کردن عاج لاستیک ها با توجه به این که اگر عاج تایرها صاف باشد، احتمال سُر خوردن و تصادف خودرو هنگام بارندگی و پس از آن بیشتر می شود، در این اطلاعیه ضروری دانسته شده و در صورت اجبار به استفاده از لاستیک های صاف، بر عدم به کارگیری آن در چرخ های جلو تاکید گردیده است.

اطلاعیه مذکور بر رانندگی با باک پُر به ویژه در خودروهایی که در مسافت های طولانی و مسیرهای بین شهری در حرکت می باشند، تاکید کرده و دلیل این اقدام را احتمال انسداد برخی معابر و بروز ترافیک های ناخواسته و امکان استفاده از سیستم گرمایشی در مدت توقف خودرو اعلام کرده است.

استفاده از مایع مخصوص در مخزن شیشه شوی خودرو و قابلیت پاک کردن چربی های ناشی از بارندگی ها و گل و لایی که بر روی شیشه جلو پاشیده می شود، در این اطلاعیه توصیه شده و بر چک کردن تیغه های برف پاک کن و تعویض آن در صورت ضرورت و تاثیر مثبت هر دو مورد به ویژه هنگام رانندگی در شب مورد تاکید قرار گرفته است.

اطلاعیه مذکور چک کردن بخاری خودرو و اطمینان از عملکرد خوب آن و نیز وجود ترموستات در خودرو را مورد تاکید قرار داده و به همراه داشتن وسایلی همچون زنجیر چرخ به ویژه برای رانندگانی که در مسیر های بین شهری و معابر برف گیر تردد می کنند و نیز علائم هشدار دهنده از جمله مثلثاحتیاط را ضروری دانسته است.

درخواست از راکبان موتورسیکلت مبنی بر این که در ایام بارندگی و پس از آن و به ویژه هنگام یخ زدگی سطح معابر با توجه به افزایش لغزندگی معابر شهری تا جای ممکن از آوردن وسیله نقلیه خویش خودداری کنند، بخش بعدی این اطلاعیه است.

معاونت آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان اطلاعیه خود از رانندگان خواسته علاوه بر بازدید وسیله نقلیه خود و تجهیز آن در مقابل سرما، در همه حال به قوانین و مقررات احترام گذاشته و حقوق دیگر شهروندان به ویژه عابران پیاده را در روزهای سرد سال بیش از هر زمان دیگری رعایت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز