خبرگزاری کار ایران

مهدی چمران در گفت و گو با ایلنا:

شهرداری قسم‌ سفت و سخت برای اجرای طرح تفصیلی بخورد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۷۴

طرح تفصیلی در حال اجراست و اجرای آن به صورت بخش نامه‌ای نیست البته مشکلاتی در اجرای آن وجود دارد / موافق افزایش تعداد طبقات نیستم.

ایلنا: ‌ عضو شورای شهر تهران، گفت: ‌ معتقدم باید میثاق‌نامه و قسم سفت و سخت از شهرداری برای اجرای طرح تفصیلی در برنامه ۵ ساله دوم شهرداری تهران گرفته شود.

مهدی چمران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با رد اجرای طرح تفصیلی شهر تهران با بخش‌نامه، افزود: طرح تفصیلی در حال اجراست و اجرای آن به صورت بخش نامه‌ای نیست البته مشکلاتی در اجرای آن وجود دارد.

وی ادامه داد: برای این مسایل سعی کردیم به جای مطرح و حل کردن آنها در شورای معماری هر منطقه ای به صورت سلیقه‌ای، این موارد در معاونت شهرسازی حل و فصل شود البته در برخی موارد مشکلات به کمیسیون ماده ۵ ارسال می‌شد.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، برای ارائه توضیحات بیشتر گفت: ‌ برای نمونه درباره افزایش تعداد طیقات در کوچه‌هایی با عرض ۶ یا ۸ متر نمی‌توان اجازه داد که مالک از بسته تشویقی افزایش طبقات استفاده کند.

وی با بیان اینکه من موافق افزایش تعداد طبقات نیستم، ادامه داد: امکانپذیر نیست در یک کوچه ۶ متری اجازه ساخت، ساختمان شش طبقه داد حتی اگر طبقات تشویقی شامل ملک شود این موضوع با یک بخش‌نامه قابل حل بود که تشویقی‌ها ۲ طبقه بیشتر نباشد.

چمران با بیان اینکه در مورد کوچه ۸ متری نمی توان تعداد طبقات یکباره ۴ طبقه افزایش یابد، تصریح کرد: البته این مساله در کمیسیون ماده ۵ تصویب شد.

وی با بیان اینکه معتقدم باید میثاق‌نامه و قسم‌نامه سفت و سخت از شهرداری برای اجرای طرح تفصیلی در برنامه ۵ ساله دوم گرفت، گفت: البته این موضوع در طرح جامع به گونه‌ای مطرح بود که متعهد شرعی شوند که برنامه اجرا شود.

چمران با بیان اینکه رویکرد در برنامه کاملا اجتماعی است، تاکید کرد: این رویکرد خیلی خوب است اما باید کاری کرد که برنامه به خوبی اجرایی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز