خبرگزاری کار ایران

تأکید معاون شهردار بر آثار استفاده از تکنولوژی‌های مدرن در مدیریت ترافیک تهران؛

خروج تهران از بن‌بست ترافیکی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۸۳

اکنون امکان دسترسی آسان به کامل‌ترین گزارش از عملکرد تک‌ تک‌ اتوبوس‌ها فراهم شده و به عنوان مثال شهروندان به راحتی به اطلاعات زمان ورود اتوبوس به ایستگاه‌ها دسترسی دارند.

ایلنا: معاون شهردار تهران با تأکید بر ورود بسیاری از تکنولوژی‌های مدرن در زمینه حمل و نقل عمومی به تهران گفت: آن چه اداره پایتخت در ۸ سال اخیر را از سایر دوره‌ها متمایز کرده، باور مدیریت شهری بر این مهم بوده که اصولاً ترافیک این کلان شهر بدون استفاده از دانش روز در اجرای پروژه‌های حمل و نقلی قابل هدایت و کنترل نیست.

به گزارش ایلنا، سید " جعفر تشکری هاشمی " افزود: تجربه مدیریت‌های سنتی و روش‌های قدیمی گذشته نشان داده که امروز اداره و مدیریت ترافیک کلان شهری همچون تهران بدون استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا میسر نیست و از این رو در به کارگیری فن‌آوری‌های جدید در این حوزه اهتمام ویژه داشتیم.

پیشرفت صنعت حمل و نقل در تهران چشمگیر است

معاون شهردار تهران با اشاره به این که برای خروج پایتخت از بن‌بست ترافیکی از تکنولوژی‌های روز استفاده کردیم، اظهار کرد: به عنوان مثال به منظور کنترل بهتر ترافیک این کلان شهر، معابر اصلی شهر را از طریق تجهیز به دوربین‌های نظارت تصویری، هوشمند کردیم و در مجموع با استفاده از فن‌آوری‌های مدرن سعی کردیم طبق برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری قبلی حرکت کنیم.

تشکری هاشمی با بیان این که از تمام کارکردهایی که در حوزه حمل و نقل عمومی قابل تعریف بود استفاده کردیم، تصریح کرد: تمامی برنامه‌هایی که در این حوزه در نظر گرفته و اجرا کردیم، جنبه اجرایی و کاربردی داشتند نه نمایشی و تبلیغی و بر این اساس در ارتقای کیفی و کمی خدمات حمل و نقل عمومی جهت رفع نیازهای این کلان‌شهر ورود پیدا کردیم.

وی با ذکر این نکته که تلاش کردیم غیر از ورود تکنولوژی‌های جدید در مورد بومی‌سازی این فن‌آوری‌ها نیز اقدام کنیم، اضافه کرد: امروز به جرأت می‌توانیم ادعا ‌کنیم صنعت حمل و نقل عمومی در تهران پیشرفت‌های چشمگیری داشته و به عنوان مثال دوربین‌های کنترل سرعت در کشورمان در حال ساخت است و نرم‌افزارهای مربوطه نیز در داخل بومی‌سازی شده است.

چشم‌انداز ترافیک تهران روشن است

معاون شهردار تهران با اشاره به این که ورود تکنولوژی‌های مدرن به خودی خود خیلی مهم نیست، گفت: آن‌چه اهمیت زیادی دارد، این است که با چه اهداف، رویکرد و افقی از این فن‌آوری‌ها استفاده می‌‌شود و از این رو پس از ترسیم مسیر چشم‌انداز مدیریت ترافیک و توسعه حمل و نقل عمومی بر اساس نیازهای واقعی شهر و شهروندان، از تکنولوژی‌های جدید استفاده کردیم.

تشکری هاشمی با بیان این که به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم تا تکنولوژی‌های مدرن در ساختار مدیریت ترافیک تهران استقرار یافته و جایگاه واقعی خود را در این حوزه پیدا کنند، افزود: امروز بالاترین تا پایین‌ترین لایه‌های مدیریتی در حوزه حمل و نقل و ترافیک پایتخت، این فن‌آوری‌ها را مورد استفاده قرار می‌دهند.

وی با ذکر این نکته که در حال حاضر ترافیک تهران به جای استفاده از شیوه‌های سنتی با استفاده از روش‌های هوشمند مدیریت می‌شود، تأکید کرد: مصداق این تغییر و تحول را در ناوگان اتوبوسرانی پایتخت شاهد هستیم، کما این که در حال حاضر تمام اتوبوس‌های شرکت واحد مجهز به سیستم GPS شده‌اند و این سیستم در ساختار ناوگان اتوبوسرانی کاملاً جا افتاده است.

برابری تجهیزات ترافیکی تهران با پیشرفته‌ترین شهرهای جهان

معاون شهردار تهران با اشاره به این که اکنون هیچ منطقه اتوبوسرانی در تهران وجود ندارد که در مورد وضعیت و کارکرد اتوبوس‌های خود ریزترین اطلاعات را نداشته باشد، اظهار کرد: اکنون امکان دسترسی آسان به کامل‌ترین گزارش از عملکرد
تک‌ تک‌ اتوبوس‌ها فراهم شده و به عنوان مثال شهروندان به راحتی به اطلاعات زمان ورود اتوبوس به ایستگاه‌ها دسترسی دارند.

تشکری هاشمی با بیان این که در حال حاضر اطلاعات مربوط به برنامه زمان‌بندی اتوبوس‌ها بدون واسطه در اختیار مسافران قرار گرفته، تصریح کرد: با راه‌اندازی سامانه پیامکی اتوبوسرانی، امکان استفاده از آخرین اطلاعات مربوط به وضعیت ورود اتوبوس‌ها به ایستگاه‌ها را در اختیار شهروندان قرار دادیم و با این کار توانستیم تکنولوژی را با زندگی آنها عجین کنیم.

وی در پایان با تأکید بر این که مدیریت شهری خود را محدود و مقید به تکنولوژی نکرد بلکه آن را با توجه به نیازهای موجود به خدمت گرفت، خاطرنشان کرد: تهران با تجهیز به امکانات پیشرفته از جمله اطلاعات سیستم‌های پردازش تصاویر و دوربین‌های نظارت تصویری با پیشرفته‌ترین شهرهای جهان برابری می‌کند و در مسیر تبدیل شدن به شهری هوشمند قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز