خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

پروژه شهر آفتاب سال ۹۳ به بهره برداری می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۶۵

۱۵۰ میلیارد تومان برای پروژه شهر آفتاب تعریف خواهد شد تا این پروژه در فاز نخست به بهره برداری برسد / بنابه دلایلی سرمایه گذار جذب نشد و قرار شد فاز اول پروژه شهر آفتاب توسط شهرداری تهران در چند سالن احداثشود و ادامه کار توسط سرمایه گذار انجام شود.

ایلنا: رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: پروژه شهر آفتاب در سال ۹۳ به بهره برداری می‌رسد.

" احمد دنیا مالی " در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت پروژه شهر آفتاب اظهار کرد: این پروژه یازده سال قبل تحت عنوان مجتمع نمایشگاهی تهران به دلیل مشکلات نمایشکاه کنونی مطرح شد و با توافق دولت و شهرداری در آن زمان قرار شد مجتمع نمایشگاهی شهر آفتاب در کنار مرقد امام راحل ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در ابتدا ۱۵۰ هزار هکتار مساحت برای این پروژه تعریف شد و قرار بود سرمایه گذار برای آن جذب شود تصریح کرد: بنابه دلایلی سرمایه گذار جذب نشد و قرار شد فاز اول آن توسط شهرداری تهران در چند سالن احداثشود و ادامه کار توسط سرمایه گذار انجام شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه فاز اول پروژه در سه سال آینده تعبیه شده است ادامه داد: سازه این سالن‌ها در نوع خود بی نظیر است و طراحی و معماری آن ویژه است. هم اکنون ۷۰ درصد کار پیشرفت کرده است و با تامین منابع پیش بینی می‌کنیم در تابستان سال ۹۳ شاهد افتتاح فاز اول این نمایشگاه باشیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه این نمایشگاه در مسیر خط مترو فرودگاه امام – پرند قرار دارد که هفتاد درصد پیشرفت فیزیکی مترو را شاهد هستیم گفت: تا پایان سال آینده نیز مترو این نمایشگاه به بهره برداری می‌رسد تا مشکلی در حمل و نقل برای این نمایشگاه وجود نداشته باشد.

به گفته دنیا مالی، اگرچه پیش بینی می‌شود۳۰ درصد از بازدید کنندگان نمایشکاه از مترو استفاده کنند با این حال ۸۰ تا ۱۰ هزار پارکینگ برای آن پیش بینی شده است تا پاسخ گوی بازدید کنندگان باشد.

دنیا مالی در پاسخ به اینکه برای پروژه آفتاب در بودجه سال ۹۳ شهرداری چه اعتباری پیش‌بینی شده است اظهار کرد: ۱۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه تعریف خواهد شد تا پروژه شهر آفتاب در فاز نخست به بهره برداری برسد.

وی درباره چگونگی پیشرفت این پروژه در برنامه ۵ ساله شهرداری تهران نیز گفت ما به دنبال آن هستیم اجرای فاز بعدی توسط سرمایه گذار انجام شود به این صورت که دولت با سهم مشارکت ۲۰درصدی برای بهره برداری فاز بعدی مشارکت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز