خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران:

طرح تفصیلی شهر تهران هنوز با بخشنامه اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۵۰

به درستی نمی‌دانیم حریم شهر تهران قرار است شود و چه اقداماتی در آن صورت گیرد یا هنوز ضوابط بلندمرتبه سازی در اختیار ما یا در خود طرح تفصیلی قرار نگرفته است / حتی شرکت‌های خصوصی R&D(طرح و برنامه) دارند چگونه می‌شود معاونت شهرسازی شهرداری تهران این سیستم را نداشته باشد.

ایلنا: رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران، گفت: ‌ طرح تفصیلی شهر تهران هنوز با بخشنامه اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " محمد سالاری " پس از تحویل برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران، با بیان اینکه پیوست های این برنامه به صورت قطره چکانی تحویل شورای شهر تهران می‌شود، افزود: مجلس شورای اسلامی طرح انتقال پایتخت را تصویب کرده است جای سوال وجود دارد که چرا مجلس شورای اسلامی برای تصمیم به این مهمی هیچ نظری از شورای شهر تهران نخواسته است و ما به عنوان پارلمان شهری در این تصمیم مهم هیچ جایگاهی نداشته‌ایم.

وی درباره آلودگی هوا نیز اظهار کرد: اگر نگران آلودگی هوا هستیم همین حالا که در حال تهیه بوجه و برنامه پنج ساله هستیم باید پیوست اجتماعی و زیست‌محیطی را درنظر بگیریم و در مورد پروژه‌هایی که می‌تواند آلودگی هوای شهر تهران را کاهش دهد، به درستی تصمیم‌گیری کنیم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران همچنین درباره معاونت شهرسازی شهرداری تهران، اعلام کرد: از مجموع بودجه ۱۰ هزار ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران در سال گذشته تنها ۲۳ میلیارد تومان در حوزه شهرسازی، جذب شده است در حالی که تنها برای ساخت یک سرای محله دو میلیارد تومان اعتبار جذب می‌شود و سوال ما این است که چطور معاونت شهرسازی این همه عنوان برنامه را دارد اما هیچ کدام اجرایی نمی‌شود.

سالاری همچنین با نشان دادن جزوه‌ای قطور از برنامه‌های معاونت شهرسازی خطاب به اعضای شورای شهر تهران، گفت: کمیسیون شهرسازی شورا خودش پای کار آمد و به صورت اختصاصی ۵۰ درصد ماموریت‌های حوزه معاونت شهرسازی را پیدا کرد. متاسفانه بیش از نیمی از این ماموریت‌ها عملیاتی نشده‌ است هم‌اکنون نیز در برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران نیز میزان عملکرد و گزارش‌های جزیی این اقدامات قید نشده است.

وی با بیان اینکه هنوز تکلیفمان با طرح جامع مشخص نیست، ادامه داد: ‌ به درستی نمی‌دانیم حریم شهر تهران قرار است شود و چه اقداماتی در آن صورت گیرد و یا هنوز ضوابط بلندمرتبه سازی در اختیار ما یا در خود طرح تفصیلی قرار نگرفته است و نتیجه آن هم همین می‌شود که بعد از این همه وقت که گفته می‌شود طرح تفصیلی ارائه شده هنوز این طرح با بخشنامه اجرا می‌شود.

سالاری در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه حتی شرکت‌های خصوصی R&D(طرح و برنامه) دارند، گفت: چگونه می‌شود معاونت شهرسازی شهرداری تهران این سیستم را نداشته باشد.

وی همچنین گفت: هنوز در بافت‌های فرسوده شهر تهران اقدامی صورت نگرفته است اما مسئول آن صحبت از راه‌اندازی دانشگاه علمی و کاربردی بافت‌های فرسوده می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز