خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران هم‌زمان با «هفته ملی حمل و نقل»:

سیزدهمین پارک آموزش ترافیک در جنوبی‌ترین نقطه تهران افتتاح شد

کد خبر : ۱۳۱۰۷۳

امروز درخواست‌های مردم صرفاً به تأمین نیازهای حمل و نقلی ایشان محدود نشده و توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی و ایجاد و توسعه زیرساخت - هایی به منظور انتقال و ترویج آموزه‌های شهروندی همچون پارک‌های آموزش ترافیک نیز از جدی‌ترین خواسته‌های شهروندان است.

ایلنا: معاون شهردار تهران با تأکید بر اینکه برای ترک رفتارهایی که شأن و شخصیت ما را در دنیا مورد تحقیر قرار داده باید با رفتارهای اجتماعی شایسته از فرهنگ و تمدن خود دفاع کنیم، گفت: با توجه به وضعیت رانندگی در کشور و قضاوتی که بر این اساس در مورد ملت ما می‌شود، آموزش ترافیک از نان شب هم برای مردم واجب‌تر است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سید جعفر تشکری هاشمی که در مراسم بهره‌برداری از سیزدهمین پارک آموزش ترافیک تهران در منطقه ۱۹ تهران سخن می‌گفت، افزود: امروز درخواست‌های مردم صرفاً به تأمین نیازهای حمل و نقلی ایشان محدود نشده و توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی و ایجاد و توسعه زیرساخت - هایی به منظور انتقال و ترویج آموزه‌های شهروندی همچون پارک‌های آموزش ترافیک نیز از جدی‌ترین خواسته‌های شهروندان است.

وی با توضیح وجه تسمیه «هفته ملی حمل و نقل» و لبیک رانندگان به فرمان امام(ره) برای اعزام کامیون‌هایشان به بنادر جنوبی کشور به منظور تخلیه کالاهای وارداتی، تأکید کرد: همان‌گونه که جهادگران دیروز اعم از راننده، کارگر، کارمند، مهندس، مدیر و پلیس طی ۸ سال دفاع مقدس به دفاع و پاسداری از مرز و بوم کشور پرداختند، اکنون نیز وقت آن رسیده که تمام مردم و مسئولان با مشارکت یکدیگر تمام توان خود را در راستای بهبود رفتارهای اجتماعی از جمله رانندگی صحیح به کار گیرند.

قوانین کتاب آموزش رانندگی از حافظه اکثر رانندگان پاک شده است

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه نادیده گرفتن قوانین و مقررات عبور و مرور قابل گذشت نیست و به نوعی زیر پا گذاشتن حقوق دیگران و ظلم به سایر شهروندان تلقی می‌شود، اظهار کرد: نمی‌توانیم موضوعاتی را که به فردی آموزش نداده - ایم از آن فرد بخواهیم که به آن موضوعات عمل کند، بلکه باید انتظار داشته باشیم آن فرد بر اساس شناخت، درک و باور خود عمل کند.

تشکری هاشمی با بیان اینکه بسیاری از تصادفات کشورمان با علم به احتمال بروز حادثه و بر اساس عدم گذشت و حتی لجبازی دو راننده یا یکی از رانندگان رخ می‌دهد، اضافه کرد: اغلب رانندگان به کتاب آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی به چشم یک آزمون تستی که شب قبل از امتحان آن را می‌خوانند و بعد از امتحان آن را به بوته فراموشی می‌سپرند، نگاه می‌‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه ایران از نظر آمار کشته‌های تصادفات به نسبت جمعیت در رده پنجم جهان قرار دارد، خاطرنشان کرد: بروز تصادف حتی در بهترین جاده‌ها و با بهترین خودرو‌ها نشان از ضعف فرهنگی در زمینه رانندگی و عدم توجه به قوانین و مقررات دارد که باعثافزایش تعداد کشته‌های تصادفات کشور از تعداد شهدای ۸ سال دفاع مقدس شده و بر این اساس می‌ - توان گفت هنوز دفاع و جهاد تمام نشده و هر کدام از ما در صحنه‌های مختلف، رسالت عظیمی برای کاهش این آمار به دوش داریم.

سردار رحیمی: اکثر بی‌انضباطی‌ها ناشی از ضعف فرهنگی است

رییس پلیس راهور تهران بزرگ نیز در این مراسم با اشاره به اینکه باید این واقعیت را بپذیریم که فرهنگ یکی از حلقه‌های مفقوده در زمینه حمل و نقل و ترافیک است، اظهار کرد: متأسفانه بخش اعظم بی‌انضباطی‌هایی که در شهر‌ها و جاده‌ها شاهد آن هستیم و بسیاری از حوادثرانندگی و انبوه کشته‌ها و مجروحان و مصدومان ناشی از آن نیز از همین مسأله نشأت می‌گیرد.

سردار حسین رحیمی با بیان اینکه رانندگان و راکبان حدود ۷ میلیون دستگاه خودرو و موتورسیکلت در تهران نیازمند آموزش رفتارهای صحیح رانندگی هستند، افزود: احداثپارک‌های آموزش ترافیک و استفاده بهینه از این پارک‌ها توأم با آموزش‌های پلیس و الزام متخلفان رانندگی به حضور در این دوره‌های آموزشی، از جمله راهکارهای ارتقای فرهنگ ترافیک به شمار می‌آید.

امکان جدید برای آموزش ترافیک به ۲۴ هزار کودک

در این مراسم شهردار منطقه ۱۹ تهران نیز با اشاره به اینکه پارک آموزش ترافیک این منطقه از اول مهر‌ماه سال جاری مورد بهره‌برداری آزمایشی قرار گرفته، گفت: این مجموعه طی این مدت با استقبال خوبی از سوی مدارس رو به رو بوده و ۴ هزار و ۶۶۶ دانش‌آموز در این مرکز تحت آموزش‌های ترافیکی قرار گرفته‌اند.

رضا نثاری با بیان اینکه ۲۴ هزار کودک ۴ تا ۱۲ ساله در منطقه ۱۹ سکونت دارند، افزود: قبل از این کودکان این منطقه برای استفاده از پارک‌های آموزش ترافیک مجبور بودند به مناطق دیگر بروند اما با بهره‌برداری از پارک آموزش ترافیک منطه ۱۹ کودکان سایر مناطق به این پارک می‌آیند.

گفتنی است پارک آموزش ترافیک منطقه ۱۹، سیزدهمین پارک آموزش ترافیک شهر تهران و از نظر وسعت دومین پارک بزرگ از نوع خود در تهران است که در جنوبی‌ترین نقطه پایتخت در منطقه ۱۹ واقع شده که همچون سایر پارک‌های آموزش ترافیک به صورت رایگان به دانش‌آموزان خدمات آموزشی ارائه می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز