خبرگزاری کار ایران

مهدی چمران در گفت و گو با ایلنا: ‌

منابع مالی صرف توسعه مترو شود / تکمیل بزرگراه یادگار امام ارحج‌تر از دوطبقه کردن بزرگراه‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۵۴

توسعه بزرگراهی باید در کنار توسعه مترو باشد. برخی از بزرگراه های شهر تهران ناقص هستند که نمونه آن یادگار امام است که در محدوده خیایان امام خمینی(ره) متوقف شده است.

ایلنا: عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، گفت: ‌ بهتر از منابع موجود برای توسعه مترو استفاده کنیم. چرا که توسعه حمل و نقل عمومی ارجح تر است.

" مهدی چمران " در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه توسعه بزرگراهی در کشور از جمله سیاست هایی است که قابل پیگیری است، افزود: حتی می توان بر روی بزرگراه های وسیع که اطراف آن مناطق مسکونی کمتری دارد از پل های دوطبقه استفاده کرد. اگرچه باید پیش از اجرای آن حتما مطالعات دقیقی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بیش از دو سال بر روی پل صدر مطالعه انجام شد، تصریح کرد: هم اکنون نیز بحثدو طبقه کردن بعثت و همت مطرح شده است که باید پیش از اجرا مطالعات دقیقی در مورد آن انجام شود به ویژه در بخش تأثیر ترافیکی و هزینه ساخت آن.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در زمان ساخت پل صدر اعلام کردیم که ساخت مترو بهتر از توسعه بزرگراهی است، گفت: بهتر است از منابع موجود برای توسعه مترو استفاده کنیم. چرا که توسعه حمل و نقل عمومی ارجح تر است.

چمران با بیان اینکه هنوز مطالعات دو طبقه کردن سایر بزرگراه ها به شورا ارسال نشده است، درباره سیاست شورای شهر نسبت به تداوم توسعه بزرگراهی در بودجه سال ۹۳، افزود: توسعه بزرگراهی باید در کنار توسعه مترو باشد. برخی از بزرگراه های شهر تهران ناقص هستند که نمونه آن یادگار امام است که در محدوده خیایان امام خمینی(ره) متوقف شده است.

این عضو شورای شهر تهران، تاکید کرد: ‌ اگر این بزرگراه توسعه یابد و بتوانیم آن را به بزرگراه فتح، میدان حق شناس و پل شهید کاظمی توسعه دهیم همانند بزرگراه امام علی تأثیرگذار زیادی خواهد داشت. این روش ضروری است که دنبال شود و شورای شهر نسبت به این موضوع تأکید داریم چرا که پادگان جی نیز تملک و تبدیل به فضای سبز می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز