خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با ایلنا:

بهره برداری از خط ۳ متروی تا دو ماه آینده / پیشنهاد تخصیص ۱۰ درصدی متمم بودجه برای مترو

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۵۳

۱۷ کیلومتر باقی مانده از خط ۳ متروی تهران تا پایان سال ۹۳ به بهره برداری خواهد رسید / پیش بینی ما این است که تا پایان سال ۹۵ خطوط ۳،۶ و ۷ متروی تهران به بهره برداری برسد.

ایلنا: ‌ عضو کمیسیون شورای شهر تهران، گفت: ‌ امیدواریم تا دو ماه آینده شاهد افتتاح بخش جنوبی خط ۳ متروی تهران از ایستگاه آزادگان تا چهارراه ولی‌عصر باشیم تا رسما این خط تا مصلی بتواند سرویس دهی دهد.

" محسن سرخو " در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: بر اساس بازدید روز گذشته از ایستگاه آزادگان تا جوادیه واقع در خط ۳ متروی تهران، باید بگویم که این مسیر به اتمام رسیده است و تنها نصب پله‌های برقی و برخی اقدامات جزئی آن باقی مانده است.

وی ادامه داد: امیدواریم تا دو ماه آینده شاهد افتتاح بخش جنوبی خط ۳ متروی تهران از ایستگاه آزادگان تا چهارراه ولی‌عصر باشیم تا رسما این خط تا مصلی بتواند سرویس‌دهی کند.

عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران، با بیان اینکه این خط ۳۷ کیلومتر است که ۲۰ کیلومتر آن بزودی به بهره برداری می‌رسد، گفت: ۱۷ کیلومتر باقی مانده از این خط نیز تا پایان سال ۹۳ به بهره برداری خواهد رسید.

سرخو با اشاره به اینکه شورای شهر تهران در این دوره توجه زیادی به توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو دارد، افزود: با اعتباراتی که شورای شهر برای مترو در نظر خواهد گرفت، پیش بینی ما این است که تا پایان سال ۹۵ خطوط ۳،۶ و ۷ متروی تهران به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه باید خطوط اکسپرس همانند کرج، ورامین، دماوند و اسلامشهر نیز به همراه توسعه مترو باید گسترش یابد، ادامه داد: امیدواریم تا پایان برنامه ۵ ساله سوم شهرداری، خطوط متروی تهران تکمیل شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ۱۰ درصد از متمم بودجه شهرداری تهران در سال جاری برای مترو تخصیص یافته است، تاکید کرد: شهرداری تهران مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای این منظور در نظرگرفته است و ما پیشنهاد دادیم تا ۳۵۰ میلیارد نیز برای مترو در نظر گرفته شود.

سرخو گفت: تا پایان سال آینده ۱۲ کیلومتر از خط ۷ متروی تهران نیز به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ایلنا، در این بازدید مدیرعامل شرکت متروی تهران نیز حضور داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز