خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون معماری و شهر سازی شورای شهر تهران:

رکود بازار مسکن شرایط نگران کننده دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۱۵

پیشنهاد وزیر برای تلفیق شهرداری ها و فرمانداری ها برای مدیریت یکپارچه پیشنهاد خوبی است که البته حتما امیدواریم منظور وی تلفیق فرمانداری ها در شهرداری ها باشد.

ایلنا: رئیس کمیسیون معماری و شهر سازی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه رکود بازار مسکن شرایط نگران کننده دارد، گفت: این رکورد باعثمی‌شود که اصناف و صنایع وابسته دچار مشکل شوند و شاهد افزایش قیمت به تبع آن باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " محمد سالاری " نیز ضمن تشکر از حضور وزیر در این جلسه تصریح کرد: در تاریخ شوراها حضور وزیر کم نظیر نبوده است. البته صحبت های ارائه شده توسط وزیر نشان داد که وی چند قدم جلوتر از ما است. پیشنهاد وی برای تلفیق شهرداری ها و فرمانداری ها برای مدیریت یکپارچه پیشنهاد خوبی است که البته حتما منظور وی تلفیق فرمانداری ها در شهرداری ها هست.

این عضو شورای شهر تهران با بیان این که شوراها به بلوغ رسیدند می توانند مدیریت واحد شهری را محقق کند تاکید کرد: واگذار کردن اختیارات دولت به شهرداری‌های موضوعی است که باید عملیاتی شود این لایحه با وجود تصویب هنوز محقق نشده است. بهتر است دولت در حوزه شهرها تصدی گری خود را به شهرداری ها واگذار کند.

وی درباره توسعه حمل و نقل عمومی نیز گفت: ما تعامل خوب میان دولت و مدیریت شهری را می خواهیم چرا که در دوره گذشته به دلیل نبود این تامل به شهروندان آسیب رسیده است باید شهردار تهران در جلسات هیات دولت حضور داشته باشد.

سالاری با بیان این که حق رای شورای شهر توسط شورای نگهبان لغو شده است خواستار حضور مجدد شوراها و حق رای در کمسیون ماده ۵ شده و متذکر شد: متاسفانه تخلفات زیادی در این کمیسیون در حال انجام است.

سالاری با تاکید بر اینکه رکود بازار مسکن شرایط نگران کننده دارد، گفت: این رکورد باعثمی‌شود که اصناف و صنایع وابسته دچار مشکل شوند و شاهد افزایش قیمت به تبع آن باشیم.

محسن سرخو دیگر عضو شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه سال ۸۷ طرح جامع حمل و نقل شهر تهران گفت: بر اساس این طرح شهر تهران در سال ۱۴۰۴ باید ۲۵ میلیون جابه جایی مسافر را داشته باشد که ۵ / ۴ میلیون جابه جایی آن متعلق به خودروهای شخصی خواهد بود.

وی ادامه داد: در سال ۸۶ سهم جابه‌جایی در تهران به ۱۹ میلیون سفر رسید که شش میلیون آن متعلق به خودروهای شخصی بود این آمار در سال گذشته نیز به ۲۲ میلیون جابه جایی رسید که ۱۱ میلیون آْن متعلق به خودروهای شخصی بود که از این تعداد ۵ / ۳ میلیون جابه‌جایی مربوط به افراد غیر ساکن شهر تهران است.

عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران تصریح کرد: دولت در راه اندازی هر چه سریعتر خطوط مترو خارج از تهران با شهرداری همکاری کند گفت: طبق قانون باید ۱۰ درصد بازسازی‌ها در هر سال صورت گیرد در حالی که در ۸ سال گذشته تنها یک درصد بازسازی بافتهای فرسوده انجام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز