خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

شهرداری نباید املاک و دارایی خود را برای کسب درآمد بفروشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۰۸

شرایط عادی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری تهران است. چه دلیلی وجود دارد که بخواهد با فروش املاک و گرفتن وام و حتی فروش تراکم ۳ هزار میلیارد تومان دیگر تأمین کند تا بتواند در قالب متمم بودجه به شورا ارائه دهد.

ایلنا: ‌ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، گفت: ‌شهردرای نباید املاک و دارایی خود را بفروشد تا کسب درآمد و منابع کند چرا که این املاک سرمایه شهر تهران است.

" مسعود سلطانی‌فر " در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره بحثمتمم بودجه شهرداری تهران در سال جاری با بیان اینکه متمم به صورت جدی در بخش درآمد‌ها و هزینه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: شهرداری تهران در بخش درآمد‌ها و منابع از محل مختلفی از جمله عوارض، فروش تراکم و فروش املاک و مستغلات شهر تهران کسب درآمد می‌کند. همچنین از بانک‌ها نیز به صورت وام مبالغی را دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران در ۶ ماهه اخیر در برخی از سرفصل‌ها موفق به تحقق بیش از صددرصدی شده است، تأکید کرد: اگر شهرداری تهران آنقدر می‌تواند از سرفصل‌های مختلف درآمد داشته باشد دیگر نیاز به دریافت وام نخواهد داشت همچنین به اعتقاد من نباید املاک و دارایی خود را بفروشد چرا که این املاک سرمایه شهر تهران است.

وی با بیان اینکه متمم ارائه شده به مبلغ ۳۵۰۰ میلیارد تومان است گفت: دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان آن برای بخش سرمایه‌ای و عمرانی و ۸۰۰ میلیارد تومان آن نیز برای هزینه جاری به نگهداشت شهر تعیین شده است. البته نگاه ما به بخش عمرانی توجه به پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت بالاست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه هم‌اکنون یکی از معضلات شهر تهران بحثترافیک و آلودگی هوا است، تصریح کرد: اینکه شهرداری تهران رویکرد فرهنگی و اجتماعی دارد خوب است اما باید انسانی در این شهر زنده باشد که بتوان فعالیت‌های فرهنگی برای آن انجام داد در شرایطی که تعداد بیشماری از شهروندان جان خود را به دلیل آلودگی هوا از دست می‌دهند، شهرداری تهران باید عزم خود را در کنار شورا و با گسترش همکاری با دولت، وزارتخانه‌ها و مردم برای رفع آلودگی هوا جزم کند.

وی درباره چالش اصلی متمم بودجه شهرداری تهران با بیان اینکه با تنظیم چهارچوب این نوع برنامه برای بودجه مخالفم افزود: این چهارچوب اشکالات زیادی دارد و حتی در بخش سرفصل‌ها نیز اشکالاتی وجود دارد چرا که معتقدم برخی از سرفصل‌ها در بخش منابع باید تغییر کند که این موارد در بودجه سال آینده اصلاح می‌شود.

وی با بیان اینکه درآمد‌ها شهرداری تهران در تمامی موارد اشکال ندارد و تنها بخشی از آن‌ها دارای اشکال است تأکید کرد: در شرایط عادی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری تهران است. چه دلیلی وجود دارد که بخواهد با فروش املاک و گرفتن وام و حتی فروش تراکم ۳ هزار میلیارد تومان دیگر تأمین کند تا بتواند در قالب متمم بودجه به شورا ارائه دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز