خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران در جمع خبرنگاران؛

افزایش ۱۰ درصدی نرخ آرم ترافیک سال ۹۳ / ورود ۱۴۰ دستگاه اتوبوس دو کابینه

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۵۲

۱۴۰ دستگاه اتوبوس BRT دو کابینه در روزهای آینده وارد ناوگان حمل و نقل شهر تهران می‌شوند / به زودی نیمه جنوبی خط ۳ مترو تهران راه‌اندازی می‌شود / از مجموع ۶۵۰۰ اتوبوس موجود در شهر تهران بیش از ۱۵۰۰ دستگاه آن فرسوده است.

ایلنا: معاون شهردار تهران از افزایش ۱۰ درصدی نرخ آرم ترافیک سال ۹۳ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " سید جعفر تشکری هاشمی " با حضور در سامانه ۱۸۸۸ و پاسخگویی حضوری و تلفنی به شهروندان در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا در مورد اطلاعاتی از طرح ترافیک سال ۹۳ اظهار کرد: در سال ۹۳ تعداد آرم‌های ترافیک افزایش نمی‌یابد و به دنبال آن هستیم که از سهمیه آرم‌های دائمی کاسته و به آرم‌های روزانه بیفزاییم. چرا که بسیاری از دارندگان آرم‌های دائمی به صورت دائمی از محدوده طرح استفاده نمی‌کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا قرار است لایحه‌ای به شورای شهر به منظور کاهش قیمت آرم‌های روزانه در ساعت غیر اوج ارائه شود. همچنین قیمت آرم ترافیک سال ۹۳،۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه ثبت‌نام در آذر ماه امسال آغاز می‌شود تأکید کرد: روز دقیق آن بزودی اعلام می‌شود اما با توجه به ابزار امتیازبندی تلاش می‌کنیم تا کسانی که نیاز دارند از آرم استفاده کنند. لایحه طرح ترافیک سال ۹۳ به زودی به شورا ارائه می‌شود.

وی درباره حادثه برخورد دو اتوبوس BRT صبح امروز نیز گفت: ما کاملاً بر عملکرد اتوبوس‌های BRT از طریق نصب دستگاه GPS و سرعت آنلاین اشراف داریم تا هرگونه سرعت غیرمجاز، توقع بیش از حد و سایر موارد مشاهده شود. در صورت هرگونه رفتاری غیر از چهارچوب تعیین شده راننده تذکر می‌گیرد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه براساس اطلاع‌رسانی راهور آمار تصادفات اتوبوسرانی در مقایسه با سنوات گذشته کاهش یافته است تأکید کرد: البته وقوع یک تصادف نیز بسیار زیاد است. اما در مقایسه با تصادف روزانه هزاران خودرو بسیار کم است. البته ورود ناگهانی عابر و موتورسیکلت و مانور برخی از دارندگان در خطوط BRT یکی دیگر از مشکلات رانندگان BRT است.

وی ادامه داد: متأسفانه صبح امروز راننده شیفت شب ما به دلیل خواب‌آلودگی موجب بروز تصادف در مسیر شرقی خط ۱ BRT شده است که در این حادثه شش نفر مصدوم داشتیم که خوشبختانه به صورت سرپایی درمان شدند.

معاون شهردار تهران از ورود ۱۴۰ دستگاه اتوبوس BRT دو کابینه در روزهای آینده خبر دارد و گفت: علاوه بر این به زودی نیمه جنوبی خط ۳ مترو تهران راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: تعدادی واگن از خارج خریداری شده است و دستور ساخت تعدادی دیگر نیز در داخل صادر شده است که به زودی عملیات آماده‌سازی آن آغاز می‌شود تا در جابجایی مسافران با مشکل همراه نشویم.

به گفته تشکری هاشمی، حمل و نقل عمومی شهر تهران حمل و نقل فقیری است چرا که با وجود توسعه در بخشهای مختلف از جمله BRT، مترو و توسعه مترو در خطوط ۳،۶ و ۷ همچنان شهر تهران از حمل و نقل کافی برخوردار نیست. با وجود راه‌اندازی خطوط‌های تندروی اتوبوس همچنان در برخی مناطق در جابجایی با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه از مجموع ۶۵۰۰ اتوبوس موجود در شهر تهران بیش از ۱۵۰۰ دستگاه آن فرسوده است گفت: این در حالی است که باید برحسب قانون اتوبوس‌های شهر تهران ۱۱ هزار دستگاه باشد.

وی در پایان با اشاره به وضعیت آلودگی هوای تهران و سیاست تعطیلی برای کاهش این آلودگی اعلام کرد: بهتر است با تدوین سیاست‌های مناسب به دنبال حل مشکل به صورت دائمی باشیم. اگر شهر مکزیکو سیتی توانست بر این مشکل فائق شود ما نیز می‌توانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز