خبرگزاری کار ایران

تقدیر مشاور رئیس سازمان بهداشت جهانی از اجرای طرح‌های مدیریت بحران در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۶۵

با توجه به طرح‌ها و اقدامات انجام شده در تهران، این شهر در مقایسه با سایر شهرهای کشور در جایگاه برجسته‌ای در حوزه مدیریت بحران قرار گرفته است به نحوی که الگویی برای سایر شهر‌ها محسوب می‌شود.

ایلنا: مشاور رئیس سازمان بهداشت جهانی در جریان بازدید از مرکز مدیریت بحران شهر تهران، طرح‌های اجرا شده از سوی شهرداری تهران در حوزه ارتقای آمادگی و توان پاسخگویی در برابر سوانح و حوادثرا نسبت به سایر پایتخت‌ها و شهرهای منطقه قابل توجه و کم‌نظیر توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، استیو ابنر مشاور رئیس سازمان بهداشت جهانی که برای ارزیابی و ارائه مشاوره در زمینه آسیب‌پذیری و تجزیه و تحلیل مخاطرات و ظرفیت‌های موجود پاسخگویی به حوادثو بیماری‌ها به کشورمان سفر کرده است، در جریان این بازدید گفت: از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در حوزه مدیریت بحران در شهر تهران شگفت‌زده شده‌ام و اتاق مدیریت بحران شهر تهران در میان مراکز مدیریت بحران منطقه که تاکنون دیده‌ام، کامل‌ترین و پیشرفته‌ترین است، به ویژه آنکه اطلاعات و امکانات مدیریت شهری از جمله بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در لایه‌های مختلف جی آی اس تهیه شده و قابل دسترسی و بهره‌برداری است.

وی با ابراز خشنودی از آشنایی با فعالیت‌های مدیریت بحران شهر تهران گفت: زیرساخت‌ها، مهارت‌ها و تخصص‌های گردآوری شده طی سال‌های گذشته در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، سرمایه و ثروت واقعی برای ایران محسوب می‌شود و این تجربه نمونه خوبی برای سایر شهرهای دیگر جهان نیز به شمار می‌آید.

وی گفت: برنامه «وارم» یا تحلیل و تهیه نقشه آسیب پذیری و ریسک از سوی سازمان بهداشت جهانی در کشورهای جهان در دست انجام است و طی آن از یک سو امکانات بهداشتی و اطلاعات جمعیتی و از سوی دیگر مخاطرات محتمل شناسایی می‌شود تا بتوان برنامه مناسب برای آمادگی و پاسخگویی و نیز کاهش خطر‌پذیری تهیه کرد.

وی تاکید کرد که شواهد در ایران حاکی از آن است که ساختارهای مناسبی برای آمادگی و واکنش در برابر حوادثو مخاطرات وجود دارد.

در این نشست همچنین سید جواد کشفی معاون آمادگی، عملیات و امور مناطق سازمان نیز در سخنانی به تشریح مخاطرات شهر تهران و اقدامات انجام شده و در دست انجام پرداخت و گفت: با توجه به طرح‌ها و اقدامات انجام شده در تهران، این شهر در مقایسه با سایر شهرهای کشور در جایگاه برجسته‌ای در حوزه مدیریت بحران قرار گرفته است به نحوی که الگویی برای سایر شهر‌ها محسوب می‌شود.

وی احداثبیش از یکصد پایگاه مدیریت بحران، نصب کانکس‌های تجهیزات امداد و نجات در محلات، ایجاد گروه‌های داوطلب مدیریت بحران در محلات و اماکن عمومی و ایجاد ساختارهای مدیریت بحران تا سطح نواحی و محلات را از جمله اقدامات انجام شده خواند و تاکید کرد که رویکرد مدیریت بحران در شهر تهران محله محور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز