خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد حمل و نقل سوخت در گفت‌وگو با ایلنا:

نوسازی خودروهای فرسوده در طرح جدید دولت یازدهم آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۴۴

ثبت نام ۲۰ هزار خودروی فرسوده در کمتر از ۱۸ روز از آغاز طرح جدید نوسازی انجام شد / وام ۱۲ تا ۲۰ میلیون تومانی برای نوسازی تاکسی‌ ارایه می‌شود.

ایلنا: رئیس ستاد حمل و نقل سوخت، گفت: با مصوبه جدید دولت یازدهم، توقف نوسازی خودروهای فرسوده در سال جاری پایان یافت تا نوسازی خودروهای فرسوده در بخش‌های مختلف به ویژه تاکسی آغاز شود.

" مجتبی شفیعی " در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، از رفع مشکل نوسازی خودروهای فرسوده در سال جاری خبر داد و گفت: خوشبختانه در سه هفته گذشته مشکل نوسازی خودروهای فرسوده که علت اصلی آن افزایش قیمت خودرو بود حل شده است.

افزایش ناگهانی ۵ / ۲ تا ۵/۳ برابری قیمت خودرو: علت اصلی توقف نوسازی

وی با بیان اینکه بیشتر مالکان خودروهای فرسوده به دنبال اسقاط خودرو و جایگزین کردن خودروی دیگری هستند، تصریح کرد: با افزایش ناگهانی دو و نیم تا سه و نیم برابری قیمت خودرو تمایل برای جایگزین کردن خودرو از بین رفت اما خوشخبتانه با استفاده از اهرم تشویقی مصوبات دولت قرار است کمک‌های بلاعوض و تسهیلاتی برای جایگزینی خودروهای فرسوده افزایش یابد.

ثبت نام ۲۰ هزار خودروی فرسوده در کمتر از ۱۸ روز از آغاز طرح جدید نوسازی

رئیس ستاد حمل و نقل و سوخت با تأکید بر اینکه براساس این مصوبه دولت، این کمک‌ها در برخی خودرو‌ها ۵ برابر افزایش یافته است، تصریح کرد: ارزش کمک بلاعوض دولت به مالک خودرو به طور متوسط سه برابر افزایش یافته است. این موضوع باعثشده است که در کمتر از ۱۸ روز از آغاز ثبت نام نوسازی خودروهای فرسوده در طرح جدید ۲۰ هزار نفر ثبت نام کنند در حالی که از ابتدای امسال در مجموع ۱۶ هزار مالک خودرو ثبت نام کرده بودند

حل مشکل تامین اعتبار با بانک‌ها

شفیعی در پاسخ به اینکه آیا مشکل تأمین مالی اعتبارات بانک‌ها برای ارائه تسهیلات حل شده است، گفت: با بانک‌ها به تفاهم رسیده‌ایم. البته طرح اسقاط به صورت نقدی و جایگزینی خودرو در حال انجام است که در بخش جایگزینی خودرو روند کار به صنایع خودروسازی داخلی بستگی دارد که این مسئله در اختیار ما نیست اگر چه توافقاتی نیز در این زمینه انجام داده‌ایم.

وی درباره بخش اسقاط نقدی خودرو نیز، تصریح کرد: در این طرح مالک خودرو، خودروی خود را اسقاط می‌کند و با دریافت وجه می‌تواند در مکان دیگری سرمایه گذاری کند، برای ما طرح اسقاط نقدی اولویت دارد. چرا که یک خودروی فرسوده حذف می‌شود.

رئیس ستاد حمل و نقل و سوخت با بیان اینکه ارزش اسقاط خودرو‌ها از ۵ / ۱ میلیون تومان به ۵ / ۲ میلیون تومان افزایش یافته است، تأکید کرد: منابع مالی لازم تهیه شده است و خوشبختانه در بخش اسقاط خودروی سبک مشکلی نداریم.

رفع مشکل ۵ / ۱ ساله توقف نوسازی تاکسی‌ها

شفیعی در مورد نوسازی ناوگان تاکسیرانی که با مشکلات زیادی همراه بود به خبرنگار ایلنا گفت: در یک و نیم سال گذشته سایت نوسازی ناوگان تاکسیرانی به دلیل افزایش قیمت تاکسی و عدم عرضه محصولات توسط خودروسازان به تاکسی، بسته شده بود اما با مصوبه دولت شاهد باز شدن این سایت هستیم.

وی ادامه داد: در اسقاط و نوسازی خودروهای تاکسی سه خودروی تیبا، سمند و‌ ام وی‌ام مدل ۵۳۰ در نظر گرفته شده است که در طرح جایگزینی مالکان خودرو می‌توانند برحسب تمایلشان خودروی مورد نظرشان را انتخاب کنند.

ارائه وام ۱۲ تا ۲۰ میلیون تومانی برای نوسازی تاکسی‌

رئیس ستاد حمل و نقل و سوخت با بیان اینکه در یک هفته گذشته ۳ هزار تاکسی فرسوده ثبت نام کرده‌اند در تشریح تسهیلات ارائه شده در این بخش گفت: برای خودروی تیبا که حدودا قیمت ۱۹ میلیون تومانی دارد ۱۲ میلیون تومان وام با نرخ ۱۵ درصد و تخفیف ویژه خودروسازان تعریف شده است. همچنین ۵ میلیون تومان نیز به خودروی اسقاطی آن‌ها تعلق می‌گیرد در واقع دارنده هر تاکسی تنها با پرداخت دو میلیون تومان می‌تواند تاکسی خود را نوسازی کند.

شفیعی با اشاره به اینکه برای نوسازی تاکسی و خرید تاکسی سمند و‌ ام وی‌ام نیز وام‌های ۲۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: امیدواریم با تغییرات انجام شده روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده افزایش یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز