خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران:

طرح جامع بزرگراهی شهر تهران به اتمام رسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۰۰

با وجود توسعه بزرگراهی همچنان در شهر تهران مشکلات داریم. ترافیک هنوز آزاردهنده و غیرقابل تحمل است و آلودگی هوا نیز کشنده شده است. به طوری که سلامت انسان‌ها در شهرها به خطر جدی افتاده است.

ایلنا: شهردار تهران با بیان اینکه تمام توسعه بزرگراهی و عمرانی شهر تهران با استانداردهای دنیا قابل قیاس است گفت: طرح جامع بزرگراهی در شهر تهران به اتمام رسیده است و پروژه مهمی برای شهر در این حوزه نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " محمد باقر قالیباف "، در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌ پل‌های ارتباطی بزرگراه شهید باکری به باند جنوب آزاد راه تهران - کرج با بیان اینکه درس واقعه عاشورا این است که باید تلاش کنیم که مال حرام وارد زندگی‌مان نشود اظهار کرد: اینکه لشکریان عمر بن سعد از صحبت‌های امام حسین متأثر نشدند تنها این بود که شکم آنها انباشته از مال حرام بود.

وی با بیان اینکه کسی که مال حرام و سکه حرام جمع کند صدا و ندای ایمان را در جامعه و زندگی نمی‌شنود تصریح کرد: در این شرایط است که جامعه‌ای که در آن انباشت مال حرام صورت گیرد رو به نابودی می‌رود. در واقع ماه محرم یادآور سبک زندگی به ما است. از این رو است که امام راحل اشاره کرد که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

شهردار تهران با بیان اینکه امیدواریم خداوند ما را به حال خود وا نگذارد و توفیق دهد که حسینی باشیم از تمامی کسانی که در ساخت این پروژه پل‌های ارتباطی مجاهدت کردند تشکر کرد و گفت: انصاف قضیه این است که شهر تهران را براساس عدد و رقم نشان می‌دهد که وضعیت بزرگراهی تقاطع غیرهمسطح رشد قابل قبولی داشته است که با استانداردهای دنیا نیز قابل مقایسه است.

وی با بیان اینکه براساس طرحی جامع ایجاد و توسعه بزرگراهی به اتمام رسیده است و دیگر پروژه مهمی در شهر تهران نداریم افزود: با وجود توسعه بزرگراهی، همچنان در شهر تهران مشکلات داریم. ترافیک هنوز آزاردهنده و غیرقابل تحمل است و آلودگی هوا نیز کشنده شده است. به طوری که سلامت انسان‌ها در شهرها به خطر جدی افتاده است.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه حفظ جان‌ انسان‌ها بر ما واجب است ادامه داد: آلودگی هوا سلامت کودکان، زنان باردار، سالمندان و کسانی که مشکلات ریوی دارند را به خطر انداخته است. البته مسئله آلودگی صوتی نیز از چالش‌های جدی ما است که متأسفانه بسیاری از شهروندان به این آلودگی عادت کردند.

وی با اشاره به ورود روزانه ۱۲۰۰ خودرو به شهر تهران اظهار کرد: هر چقدر هم بزرگراه و اتوبان بسازیم در برابر حجم دو برابری خودرو به شهر تأثیر آنچنانی نخواهد داشت. اگرچه با ایجاد تقاطع و بزرگراه‌های جدید توانستیم در بسیاری از نقاط شهر پارک ترافیکی را کاهش دهیم. نکته مهم این است که ما باید فرهنگ و رفتار ترافیکی خود را اصلاح کنیم.

قالیباف با بیان اینکه در تمامی دنیا و شهرهای بزرگ دیگر اجازه ساخت پارکینگ و تعریض بزرگراه‌ها را نمی‌دهند تصریح کرد: معتقدند که این اقدامات انگیزه سفر را بیشتر می‌کند، از این رو بیشتر به دنبال توسعه حمل و نقل عمومی هستند. مردم را محدود می‌کنند که از ماشین شخصی استفاده نکنند اما در عوض به آنها امکان استفاده از حمل و نقل عمومی را به صورت شبکه‌ای در سیصد متر از منزلشان فراهم می‌سازد ما نیز باید با تغییر در سبک زندگی به دنبال حل معضل ترافیک و آلودگی باشیم.

وی با بیان اینکه تنها راه‌حل مبارزه با آلودگی هوا کاهش تولید آلودگی است ادامه داد: وقتی خودروها و سوخت ما آلودگی تولید می‌کنند و ذرات معلق از هر طریقی وارد شهر می‌شوند، وقتی استانداردهای لازم در تولید انواع موتورها در کشور رعایت نمی‌شود یا فیلترهای مورد نیاز بر خودروها نصب نمی‌شود، قطعاً مشکلات ما نیز در بخش آلودگی هوا هیچ گاه حل نمی‌شود تنها راه‌حل این است که با تغییر نگاه در زندگی تلاش کنیم شهری سالم داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز