خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران در پاسخ به ایلنا:

جابجایی مدیران ‌لطمه‌ای به روند اداره شهر تهران نمی‌زند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۵۰

باید تغییر اساسی در سبک استفاده از خودرو در شهر ایجاد شود در ارتباط با آلودگی هوا نیز باید به دنبال کاهش آلودگی در شهر باشیم نه اینکه آلودگی را ایجاد کنیم سپس به فکر کاهش آن باشیم. در واقع در تمام دنیا مانع ایجاد آلودگی می‌شوند.

ایلنا: شهردار تهران معتقد است تغییرات و جابجایی در داخل شهرداری تهران به صورت تدریجی خواهد بود و این تغییرات لطمه‌ای بر روند کار نخواهد زد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " محمدباقر قالیباف "، در مراسم بهره‌برداری از پروژه پل‌های ارتباطی بزرگراه شهید باکری به باند جنوبی آزاد راه تهران – کرج افتتاحیه یکی از پلهای آزاد راه تهران کرج در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به اینکه تغییرات و جابجایی در شهرداری تهران چقدر زمانبر خواهد بود اظهار کرد: اگر در دولت تغییرات در حال انجام شدن است و در آن افراد جابجا می‌شود بدین معنا نیست که باید در شهرداری تهران نیز اینگونه باشد. چراکه شهردار تهران تغییر نکرده است و همه مدیران آن نیز تغییر نخواهد کرد.

وی ادامه داد: من در دور سوم مدیریتم در شهرداری تهران هستم و اینکه آیا با تغییر شهردار نیز باید همه افراد تغییر یابد باید بگویم نباید توقع داشته باشیم که همه مدیران و معاونت‌ها تغییر و جابجا شود چرا که قطعاً در این میان برخی از مدیران و افراد کارآمد هستند.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه این روند تغییرات حتماً روند تدریجی خواهد داشت تأکید کرد: تمام تلاش ما بر این است که تغییرات به روند کار در شهرداری تهران صدمه‌ای نزند. تاکنون ۱۱ شهردار منطقه جابجا شده است که از این تعداد ۵ شهردار جدید بوده است اما سیاست ما بر این است که مسئولان شهرداری از درون آن انتخاب شود. سایر شهرداران نیز که از منطقه‌ای به منطقه دیگر جابجا شده‌اند قابلیت و توانایی زیادی داشتند و بیش از ۵۰ ماه از حضورشان در منطقه می‌گذشت که باید جابجا می‌شدند.

قالیباف اعلام کرد: تغییرات و جابجایی در شهرداری تهران به صورت تدریجی ادامه خواهد داشت اما برنامه چهار ساله ما آماده است و ما براساس آن به پیش می‌رویم قطعاً این جابجایی بر روند کار ضربه نخواهد زد.

شهردار تهران همچنین درباره تعویض پل ستارخان نیز گفت: از دیگر اقدامات مهم ما در حوزه معاونت عمرانی تقاطع پل گیشا، شیخ فضل‌اله و ستارخان است که باید حرکت شمال - جنوب به شرق - غرب به صورت زیرگذر تبدیل شود. طراحی این کار توسط معاونت عمرانی در حال انجام است که پس از اتمام آن زمان‌بندی ساخت آن توسط من اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی فعالیت‌های عمرانی شهر تهران از قبیل تقاطع غیر همسطح، ایجاد پل‌ها و بزرگ‌راه‌ها و غیره همانند استاندارد جهانی شهرهای بزرگ در دنیا ساخته شده است صراحتاً اعلام کرد که معضل کنونی شهر تهران آلودگی هوا و ترافیک است که باید بگویم در بخش فرهنگ ترافیک ضعف جدی داریم.

وی ادامه داد: باید تغییر اساسی در سبک استفاده از خودرو در شهر ایجاد شود در ارتباط با آلودگی هوا نیز باید به دنبال کاهش آلودگی در شهر باشیم نه اینکه آلودگی را ایجاد کنیم سپس به فکر کاهش آن باشیم. در واقع در تمام دنیا مانع ایجاد آلودگی می‌شوند.

قالیباف همچنین در مورد افتتاح این پروژه گفت: یکی از دغدغه‌های من ترافیک محدوده تهران کرج بود. در واقع تقاطع شیخ فضل‌اله و خود این بزرگ‌راه همیشه با مشکلات جدی مواجه بودند بر این اساس با برنامه‌ریزی انجام شده توانستیم یکی از این دسترسی‌ها را از بزرگ‌راه آزادگان ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه اتوبان شهید باکری شمال به جنوب، ساخته شده بود و دسترسی به تهران کرج داشت ادامه داد: در گام نخست، شمال به غرب و شرق به شمال در این بزرگ‌راه ایجاد شد تا دسترسی کامل فراهم شود و از آنجا که این مسیر در بخش جنوبی به سمت فرودگاه کاملاً مسدود شده بود تلاش کردیم تا با ایجاد دسترسی از غرب به شرق و شمال به شرق و غرب دروازه زیبایی را در شهر ایجاد کنیم که علاوه بر این زیبایی ترافیک محدوده تهران کرج را به طور کامل تقسیم می‌کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه اتوبان شهید باکری در محدوده شمال جنوب خود از بزرگراه‌های حکیم و همت عبور می‌کند گفت: با ساخت این پل تمام دسترسی‌ها در غرب تهران به طور کامل انجام شد. هم‌اکنون تنها در بزرگ‌راه حکیم بعد از خروجی خلیج فارس به سمت وردآورد باید فعالیت عمرانی انجام شود وگرنه تمامی دسترسی‌ها انجام شده است.

وی در پایان گفت: البته از دوستانم خواهش می‌کنم که در این اتوبان که با تکمیل شدن آن بار داخلی شهرک اکباتان را کم می‌کند لوپ غرب به شمال را حذف کنند و تنها لوپ غرب به جنوب باز باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز