خبرگزاری کار ایران

به بهانه روز فرهنگ عمومی؛

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران خواستار عضویت در شورای فرهنگ عمومی شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۷۰

امروز فرصتی برای بازخوانی پرونده فرهنگ و فرهنگ عموم است. پرونده ای که هیچگاه بسته نشده و نخواهد شد و توسعه و تعمیق آن موضوعی است که همیشه داغ و تازه اس و هیچگاه سرد و کهنه نمی‌شود.

ایلنا: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران از احمد مسجدجامعی خواست تا عضویتش را به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا شهر تهران در شورا فرهنگ عمومی فراهم سازد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " حجت الاسلام ناصحی " در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به نام گذاری ۱۴ آبان به عنوان روز «فرهنگ عمومی» از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار کرد: امروز فرصتی برای بازخوانی پرونده فرهنگ و فرهنگ عموم است. پرونده ای که هیچگاه بسته نشده و نخواهد شد و توسعه و تعمیق آن موضوعی است که همیشه داغ و تازه اس و هیچگاه سرد و کهنه نمی شود.

وی با اشاره به تعریف فرهنگ در غرب آن را بر مبنای رفتارهای عرفی خواند و خاطر نشان کرد: الگوهای رفتاری در جامعه ما منبعثاز لایه زیرین است که براساس تعالیم اسلامی شکل گرفته است.

ناصحی اصلی ترین مسئله فرهنگ عمومی در ایران را کمال جویی دانست و افزود: اندیشه های دینی وجه ارزشی دارند و بر رفتارها و مناسبات اجتماعی حاکم هستند.

وی در رابطه با اجرای قوانین و بازسازی و اصلاح فرهنگ اظهار کرد: وزارتخانه ها، سازمان‌ها و نهادها باید بیش از آنکه خود را متولیفرهنگ مردم و هدایت فرهنگی آنان بدانند خود را متولی تهیه امکانات و زیرساخت ها به ویژه برای تولید و ابداع و اجرای اصول و ارزشهای اسلامی در فرهنگ عمومی و اشاعه آن بدانند.

وی در پایان پیشنهاد کرد که رئیس شورای شهر هماهنگی لازم را برای عضویت رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا شهر تهران در شورا فرهنگ عمومی که دارای ۲۲ عضو از سازمان ها و نهادهای فرهنگی کشور است، فراهم کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز