خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس شورای شهر تهران:

دولت طرح انتقال زیر زمینی راه‌آهن را بازنگری کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۹۶

پیش از این تنها ساعتی یک بار یک قطار از این مسیر عبور می‌کرد اما با زیرزمینی شدن آن در ۲۴ ساعت شبانه‌روزی صدا و آلودگی ۴ موتور جت فن در این زیرزمین آسایش مردم را از بین برده است / نباید بگذاریم از فضای فرهنگی، ورزشی و فضای سبز بهره‌برداری تجاری شود.

ایلنا: نایب رئیس شورای شهر تهران از بازنگری مجدد طرح انتقال راه‌آهن به زیرزمین را پیشنهاد کرد و گفت: این طرح به صورت کار‌شناسی اجرا نشده است و باید اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آقاجانی دبیر شورایاری منطقه ۱۷ تهران در جلسه علنی امروز حضور یافت و در خصوص مشکلات و مسائل این منطقه به خط راه‌آهن موجود اشاره و اظهار کرد: مردم این منطقه ۵۰ سال است که با این معضل دست به گریبانند تا این مشکل حل شود که در ‌‌نهایت در شورای شهر دور دوم بنا به پیشنهادی که به تأیید نیز نرسید قرار شد راه‌آهن به زیر زمین برده شود.

وی با بیان اینکه آن زمان که این پیشنهاد از سوی بنده ارائه شد من را از جلسه بیرون انداختند گفت: جالب است که همین پیشنهاد بعد‌ها توسط مسئولان راه‌آهن اجرایی شد. تا اینکه امروز بخشی از مسیر راه‌آهن در این منطقه زیرزمینی شود.

دبیر شورایاری منطقه ۱۷ با اشاره به اینکه اجرای این طرح مشکلات ما را افزایش داد افزود: پیش از این تنها ساعتی یک بار یک قطار از این مسیر عبور می‌کرد اما با زیرزمینی شدن آن در ۲۴ ساعت شبانه‌روزی صدا و آلودگی ۴ موتور جت فن در این زیرزمین آسایش مردم را از بین برده است. آلاینده‌های منتشر شده از این بخش که سرطان‌زا هستند معضل جدید منطقه شده است چرا که در صورت کوچک‌ترین آب گرفتگی به درستی نمی‌دانیم باید چکار کنیم.

وی با بیان اینکه در راستای ساماندهی به مشکلات ایجاد شده در این منطقه از ۱۸ خرداد ماه امسال توسط پیمانکاران طرحی کلید خورده است گفت: متأسفانه پس از گذشت چند ماه این کار متوقف شده است و از آنجا که منطقه ما درآمدزا نیست پیمانکاران زمین‌های اطراف طرح را مصادره کرده‌اند تا کارهای عمرانی خود را انجام دهند و این مشکلات منطقه ما را افزوده است.

رئیس شورای شهر تهران نیز در پاسخ به این مسائل گفت: پروژه‌ها در تمام شهر تهران دارای اهمیت است. پروژه صدر در شمال و پروژه‌ ساماندهی خط راه آهن در جنوب هر کدام باید با پیگیری مدیریت شهری به سرانجام برسد.

علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر نیز در این باره گفت: پیشنهاد می‌دهم کمیته‌ای متشکل از اعضایی که رابطه خوبی با دولت دارند تشکیل شود تا این موارد به صورت کلی بررسی و پیگیری شود. نمی‌شود که همیشه برای حل این مشکلات از رسانه‌ها کمک گرفت یا اعضا برحسب روابطشان به صورت موردی موارد را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: برحسب شنیده‌ها طراحی‌های تجاری برای زمین‌های آزاد شده پس از زیرزمینی شدن خط راه‌آهن منطقه ۱۷ مطرح شده است که با اعتراض محلی مواجه است. نباید بگذاریم از فضای فرهنگی، ورزشی و فضای سبز بهره‌برداری تجاری شود.

دبیر با بیان اینکه متأسفانه مصوبه حق‌الارض شورا برای درآمدهای پایدار شهری توسط دیوان رد شده است گفت: به دلیل انتخابات این مصوبه دیگر پیگیری نشد و بهتر است بار دیگر آن را احیا کنیم.

پرویز سروری دیگر عضو شورای شهر نیز با بیان اینکه مسئله راه‌آهن منطقه ۱۷ در مجلس توسط نمایندگان پیگیری شد تصریح کرد: بهتر است کمیته‌ای ویژه متشکل از نمایندگان مردم تهران در مجلس و شورا به منظور بررسی مشکلات مطرح شده راه‌اندازی شود البته توسعه تونل برای مترو در این مورد نیز نباید فراموش شود.

شهردار منطقه ۱۷ نیز در این باره گفت: ما بار‌ها خواسته‌ایم تا مشکلات عمرانی در این منطقه را برطرف کنیم اما متأسفانه دوستان در راه‌آهن به ما اجازه فعالیت نمی‌دهند.

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر نیز برای برون رفت از این مشکل پیشنهاد کرد که دولت جدید بازنگری مجددی نسبت به اجرای طرح به صورت کار‌شناسی انجام دهد. چراکه طرح به صورت کار‌شناسی اجرا نشده است. برای نمونه نصب هواکش‌ها در تونل زیرزمینی عبور قطار به خوبی جانمایی نشده است.

وی در دومین پیشنهاد خود اظهار کرد: بهتر است زمین‌های آزاد شده صرف سرانه خدمات رفاهی منطقه شود. همچنین زمین‌هایی که برای ایجاد کارگاه کار اختصاص یافته بود نیز به فضای ورزشی اختصاص یابد. البته بهتر است اعضای شورای شهر بازدیدی از این پروژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در پایان احمد مسجدجامعی از کمیسیون عمران شورا خواست تا در یک ماه آینده گزارش دقیقی از وضعیت کنونی راه‌آهن منطقه ۱۷ و مشکلات آن تهیه کند تا ما بتوانیم در بودجه سال آینده در صورت نیاز اعتباراتی را برای این منظور تخصیص دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز