خبرگزاری کار ایران

رویت خورشید گرفتگی در مناطق غربی و مرکزی ایران، فردا

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۳۷۱

گرفتگی تنها در مناطق غربی و مرکزی کشور، به صورت جزئی قابل رویت می‌شود که زمان رویت شروع گرفتگی در آن‌ها متفاوت است. خورشید گرفتگی در ایران در ساعت ۴۹:۱۶ شروع و در تمام پهنه ایران، در حالیکه کامل نشده است، خورشید غروب می‌کند.

ایلنا: موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از رویت خورشید گرفتگی در مناطق غربی و مرکزی ایران در روز یکشنبه خبر داد.

به گزارش ایلنا، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران با صدور اطلاعیه‌ای از وقوع خورشید گرفتگی در روز یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ خبر داد و اعلام کرد؛ این گرفتگی در بخش‌هایی از مسیر، سایه به صورت حلقوی و در بخش‌های دیگر به صورت کلی مشاهده می‌شود.

بر این اساس در ایران، گرفتگی تنها در مناطق غربی و مرکزی کشور، به صورت جزئی قابل رویت می‌شود که زمان رویت شروع گرفتگی در آن‌ها متفاوت است. خورشید گرفتگی در ایران در ساعت ۴۹:۱۶ شروع ودر تمام پهنه ایران، در حالیکه کامل نشده است، خورشید غروب می‌کند.

بر طبق اطلاعیه موسسه ژئوفیزیک مسیر این گرفتگی از جنوب شرقی آمریکا شروع و پس از گذشتن از اقیانوس اطلس و کشورهای گابن، کنگو، اوگاندا، کنیا و اتیوپی در سومالی به پایان می‌رسد.

همچنین در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرقی آمریکای شمالی، شمال امریکای جنوبی، جنوب اروپا، تمام آفریقا(غیر از جنوب آفریقای جنوبی) و بخشی از غرب آسیا به صورت جزئی رویت می‌شود.

این موسسه بیشینه گرفتگی را در نقطه‌ای از اقیانوس اطلس واقع در جنوب غرب کشور لیبریا و به مدت ۱ دقیقه و ۳۹ ثانیه اعلام کرد.

در تهران، گرفتگی در ساعت ۱۶ و ۵۰ دقیقه شروع و در حالی که هنوز به حداکثر خود نرسیده است خورشید غروب می‌کند.

بر اساس اعلام موسسه ژئوفیزیک، خورشید گرفتگی در ایران در شهرهای اراک، اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، ایلام، بوشهر، تبریز، خرم آباد، رشت، زنجان، سنندج، شهرکرد، شیراز، قزوین، قم، کرج قابل مشاهده در شهرهای بندر عباس، ساری، سمنان و یزد با چشم مسلح قابل تشخیص است و در شهرهای زاهدان کرمان، گرگان، مشهد، بجنورد و بیرجند قابل رویت نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز