خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران با انتقاد از وجود حاشیه امن برای خودروسازان؛

خودروهای شهرداری به دلیل نبود سوخت استاندارد بلا استفاده مانده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۶۵

دولت در سال جاری و در سال‌های آینده به احتمال زیاد با برخی پروژه‌های توسعه‌ای با مشکل مواجه خواهد شد / وضعیت آلایندگی موتورسیکلت های بنزینی در شهر تهران نیز بسیار نگران کننده است / تقاضای سفر در کشور دو برابر میانگین کشورهای توسعه یافته است.

ایلنا: ‌ معاون شهردار تهران، با بیان اینکه شهرداری با توجه به الزام استفاده از خودروهای یورو ۴ و یورو ۵ در این اقدام پیشگام بود، گفت: به دلیل عدم وجود سوخت با استاندارد یورو ۴ و یورو ۵ عملا بخشی از این خودروها را خوابانده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید جعفر تشکری هاشمی معاون شهردار تهران در نخستین جلسه کمیته ملی کاهش آلودگی هوای تهران با بیان اینکه شهرداری تهران آمادگی صد درصد خود را برای هرگونه بهبود در وضعیت آلودگی هوای تهران اعلام می کند، گفت: شهرداری آماده است تا کلیه برنامه های کاهنده آلودگی هوای تهران را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

وی ادامه داد: در بحثکاهش آلودگی هوا توجه به سیستم حمل و نقل عمومی از اولویت بالایی برخوردار است بنابراین اگر ما بتوانیم در سیستم حمل و نقل ریلی(مترو) سر فاصله حرکت قطارها را از چهار و نیم دقیقه به دو دقیقه کاهش دهیم، می‌توانیم روزانه دو میلیون جابجایی مسافر انجام دهیم که این قدم بزرگی در کاهش آلودگی هوای تهران است.

وی ادامه داد: دستیابی به یک سیستم حمل و نقل پایدار نیازمند تکمیل خطوط ریلی در تهران و حومه آن است چون روزانه ۱۰ هزار خودرو از شهرهای اطراف به تهران وارد می شود که اگر سیستم حمل و نقل توسعه یابد می‌توان از ورود این میزان خودرو به تهران تا حد زیادی جلوگیری کرد.

وی با ابیان اینکه با وجود آنکه دولت در سال جاری و در سال‌های آینده به احتمال زیاد با برخی پروژه‌های توسعه‌ای با مشکل مواجه خواهد شد، اظهار داشت: با این وجود می توان از پول‌های بلوکه شده در سایر کشورها به عنوان پشتوانه ای برای فاینانس استفاده کرد و شهرداری تنها مجموعه ای بوده که توانسته است از فاینانس ها برای توسعه سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کند.

۳ سال است هیچ اتوبوس جدیدی وارد تهران نشده است

وی در بخش دیگری از صحبت های خود خاطرنشان کرد: متأسفانه اتوبوسرانی تهران درسالهای اخیر سیل نزولی داشته و نزدیک سه سال است که هیچ اتوبوس جدیدی وارد این سیستم نشده و اکنون اتوبوسرانی با ۵۰ درصد ظرفیت واقعی درحال خدمت رسانی است.

معاون شهردار تهران در مورد مینی بوس های فرسوده نیز اظهار داشت: ۱۲۰۰ مینی بوس فرسوده در تهران وجود دارد که موجب تحقیر ماست که از نوسازی و خروج این مینی بوس ها عاجز شده ایم در حالی که می توان با راه حل های پیش پاافتاده ای این روند را اصلاح کرد.

تشکری هاشمی در مورد بحثتاکسی ها در شهر تهران نیز گفت: هر تاکسی در شهر تهران ده برابر خودروهای شهری تردد می کند و اکثر این تاکسی ها را خودروهایی از قبیل پیکان پراید و پژو ۴۰۵ تشکیل می دهند که مصرف سوخت و آلودگی بالایی دارند.

وی خاطرنشان کرد: با خروج ۱۷ هزار تاکسی فرسوده در شهر تهران مثل این است که جلوی آلودگی ۱۷۰ هزار خودرو را بگیریم.

وضعیت آلایندگی موتورسیکلت های بنزینی در شهر تهران نیز بسیار نگران کننده است

به گفته وی وضعیت آلایندگی موتورسیکلت های بنزینی در شهر تهران نیز بسیار نگران کننده است و می توان با تبدیل یک میلیون موتورسیکلت فعال در شهر تهران از بنزینی به برقی به طور عاجل اقدامی برای کاهش آلودگی هوای تهران انجام داد.

تشکری هاشمی همچنین تأکید کرد: قانون معاینه فنی نیز نیاز به اصلاح دارد و قانون فعلی به نوعی تحقیرآمیز است.

وی با اشاره به بحثمدیریت تقاضای سفر در پایتخت نیز گفت: تقاضای سفر در کشور دو برابر میانگین کشورهای توسعه یافته است که باید روندی اندیشید تا مردم برای هر خدمت تنها یک بار به نهادی مراجعه کنند و مجبور نباشند بارها و بارها برای انجام یک کار به ادارات مراجعه کنند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری با توجه به الزام استفاده از خودروهای یورو ۴ و یورو۵ در این اقدام پیشگام بود بیان داشت: به دلیل عدم وجود سوخت با استاندارد یورو۴ و یورو ۵ عملا بخشی از این خودروها را خوابانده ایم.

انتقاد از وجود حاشیه امن برای خودروسازان

وی با انتقاد از وجود حاشیه امن برای خودروسازان اظهار داشت: با وجود اینکه خودروسازان تولیدشان به علت برخی دلایل کم شده اما از ادعایشان کم نشده در حالی که خودروسازان باید در مقابل ایمنی مردم و سوخت پاسخگو باشند.

وی در خاتمه اظهار داشت: موضوعات دیگری از قبیل الودگی به آلوست و بنزن در هوای تهران وجود دارد که نباید توجه به بحثذرات معلق موجب شود اینها به دست فراموشی سپرده شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز