خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

بافت فرسوده منطقه ۱ شهر تهران خطرساز شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۴۱

قرار است براساس چشم‌انداز ۱۴۰۴ کل جابجایی به ۲۵ میلیون تردد برسد که سهم خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها ۴.۵ میلیون باشد. در حالی که طبق آمار سال ۹۱ از مجموع ۲۲ میلیون جابجایی در شهر تهران ۱۲ میلیون آن مربوط به خودروهای شخصی بوده است.

ایلنا: عضو شورای شهر تهران از خطرساز شدن بافت فرسوده در منطقه ۱ شهر تهران خبر داد و گفت: بافت‌های فرسوده این منطقه تا معابر پیشروی کرده است و باید فکری برای آن انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " محسن سرخو " در جلسه علنی امروز با بیان اینکه همه در بیان مسئله آلودگی هوا به معلول می‌پردازند و کسی به دنبال علت نیست اظهار کرد: در سال ۸۷ در شورای شهر مصوباتی در مورد طرح جامع حمل و نقل برای تهران تهیه، تدوین و تصویب شد و قرار بود به عنوان مسیر راه قرار گیرد که متأسفانه اینگونه نشده است.

وی با بیان اینکه از ۱۹ میلیون جابجایی صورت گرفته در شهر تهران در سال ۸۶، پنج میلیون و پانصد هزار جابجایی مربوط به خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌هاست ادامه داد: قرار است براساس چشم‌انداز ۱۴۰۴ کل جابجایی به ۲۵ میلیون تردد برسد که سهم خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها ۴.۵ میلیون باشد. در حالی که طبق آمار سال ۹۱ از مجموع ۲۲ میلیون جابجایی در شهر تهران ۱۲ میلیون آن مربوط به خودروهای شخصی بوده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه این روند استفاده از وسایل شخصی با این سیاست کاهش نمی‌یابد بلکه افزایش می‌یابد تأکید کرد: طرح جامع حمل و نقل به دلایل متعددی عملیاتی نشده است و طبیعی است که ما با افزایش آلودگی هوا مواجه باشیم.

وی همچنین در ادامه صحبت‌های خود درباره پیشروی بافت فرسوده در منطقه ۱ شهر تهران گفت: متأسفانه بافت فرسوده در این منطقه بسیار جدی شده است و باید فکری برای آن بکنیم چراکه در برخی نقاط بافت‌های فرسوده به سطح معابر کشیده شده است که این خطرناک است.

سرخو همچنین تأکید کرد: بخش‌های بسیاری از منطقه ۱ به عنوان منطقه گردشگری مختص تمام شهر است و باید نگاه ویژه‌ای به این منطقه داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز