خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران؛

بنزن موجود در هوای تهران ۱۰ برابر بیش از استاندارد است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۹۶

در شهر تهران ۸۰ هزار تاکسی وجود دارد که ۱۷ هزار دستگاه آن کاملاً فرسوده است و تعداد بسیاری از این خودرو‌ها که عمر کمتر از ده سال دارند نیز استاندارد نیستند که قابلیت تردد در شهر تهران را داشته باشند.

ایلنا: عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه بنزن در ردیف اول عوامل سرطان‌زا در دنیا قرار دارد گفت: بنزن موجود در هوای تهران ۱۰ برابر بالا‌تر از استاندارد لازم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " معصومه آباد "، عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه آلودگی هوا و اینورژن برای دولت و شهرداری جدی نیست گفت: با وجود اینکه فضای قانونی برای مقابله با آلودگی هوا تعریف شده است اما متأسفانه براساس اعلام وزارت بهداشت سالانه ۴ هزار نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند.

وی با بیان اینکه ریزگرد‌ها نیز پدیده‌ کشنده‌ای شده‌اند تصریح کرد: طبق سازمان بهداشت جهانی WHO بنزن در ردیف اول موارد سرطان‌زا قرار دارد. این در حالی است که بنزن موجود در هوای تهران ۱۰ برابر استاندارد است.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه ستاد حمل و نقل سوخت گزارشی از وضعیت از رده خارج کردن خودروهای فرسوده به شورا ارائه دهد گفت: در شهر تهران ۸۰ هزار تاکسی وجود دارد که ۱۷ هزار دستگاه آن کاملاً فرسوده است و تعداد بسیاری از این خودرو‌ها که عمر کمتر از ده سال دارند نیز استاندارد نیستند که قابلیت تردد در شهر تهران را داشته باشند.

آباد با اشاره به افزایش سن معاینه فنی خودرو‌ها از دو سال به پنج سال نیز تأکید کرد: متأسفانه همکاری‌های لازم از سوی بانک‌ها برای اعطای تسهیلات لازم به منظور از رده خارج کردن خودرو‌ها به ویژه تاکسی‌ها وجود ندارد و این مسئله موجب شکایت بسیاری از تاکسیرانان شده است.

وی در پایان گفت: قطعاً توجه به مسئله کاهش سن معاینه فنی خودرو‌ها و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در کاهش حجم آلودگی هوا مؤثر است.

" احمد مسجد جامعی " رئیس شورای شهر نیز در این باره گفت: متأسفانه هوای تهران در اولویت قرار ندارد و بهتر است ما به عنوان نمایندگان مردم پیگیر مصوبات شورای شهر باشیم.

وی گفت: خوشبختانه متولی این امر در دولت خانم ابتکار است که خود دغدغه کاهش آلودگی هوا را دارد. که امیدواریم با تشکیل کمیته‌ای نیز از سوی شورا هر چه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز