خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس شورای شهر تهران:

ایران جایگاه سوم را در میان آلوده‌ترین کشورهای جهان دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۸۸

تحقیقات نشان می‌دهد مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی و تنفسی و سکته‌های مغزی بیشترین سهم را در تهران به خود اختصاص داده است / آیا مرگ سالانه صد‌ها انسان به ویژه کودکان و سالمندان برای پایان دادن به این داستان تکراری آلودگی هوا کافی نیست.

ایلنا: نایب رئیس شورای شهر تهران اظهار کرد: براساس آمار سازمان بهداشت جهانی ایران در میان آلوده‌ترین کشورهای جهان از نظر آلودگی هوا قرار دارد و جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " مرتضی طلایی " نایب رئیس شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور با بیان اینکه ما نمایندگان مردم در شورای شهر تهران هستیم اظهار کرد: باید سپر افراد بی‌دفاع، کودکان، بیماران، جانبازان و سالمندان در مقابله آلودگی مرگ‌آور هوای تهران باشیم. ما حتی در مقابل جان یک شهروند هم مسئولیم چه برسد به وضعیت کنونی به حجم آلودگی که انواع و اقسام سرطان‌ها و بیماری‌ها به صورت کاملاً مستقیم به مردم عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه سپر افراد بی‌دفاع شدن در برابر آلودگی هوا با حرف زدن امکان‌پذیر نیست تأکید کرد: حرف‌های مسئولان و دستگاه‌ها درباره آلودگی هوا مثنوی ۷۰ من است. از این رو حرف زدن درباره آلودگی هوا کافی است و باید زمان‌بندی مشخصی برای حل این معضل تعریف کنیم و از دولت و دستگاه‌های مربوطه استدعا داریم که برای کاستن درد و رنج آلودگی هوا قدم بردارند.

نایب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه گام اولیه برای حل معضل آلودگی هوا در تهران و سایر کلان‌شهر‌ها باید به حدی بلند باشد که مردم این گام را لمس کنند و با آن‌ها همگام شوند گفت: بپذیریم مشکل آلودگی هوا با سخنرانی، بیانیه، مصاحبه حل نمی‌شود. سؤال من این است آیا مرگ سالانه صد‌ها انسان به ویژه کودکان و سالمندان برای پایان دادن به این داستان تکراری آلودگی هوا کافی نیست.

طلایی با اشاره به اینکه براساس آمار سازمان بهداشت جهانی ایران در میان آلوده‌ترین کشورهای جهان از نظر آلودگی هوا قرار دارد و جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است افزود: متأسفانه در دولت قبل آلودگی هوا عرصه کشمکش سیاسی شده بود تا آنجا که موضوع آمارهای مرتبط با آلودگی هوا هم محل مناقشه می‌شد. اگرچه ظاهراً در ثبت احوال ۱۸ مورد به عنوان دلیل فوت شهروندان مشخص شده است اما تحقیقات نشان می‌دهد مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی و تنفسی و سکته‌های مغزی بیشترین سهم را در تهران به خود اختصاص داده است که ارتباط معناداری بین مرگ و می‌رهای ناشی از بیماری‌های ذکر شده با آلودگی هوا وجود دارد.

طلایی گفت: آمار بالای ایست قلبی شهروندان تهرانی گویای افزایش میزان آلاینده‌ها در پایتخت است. از این رو می‌توان گفت آلودگی هوا وضعیتی نگران‌کننده دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز