خبرگزاری کار ایران

رشیدی هم زمان با تشدید آلودگی هوای تهران تاکید کرد:

تهران ۹۲ را نمی‌توانیم با قوانین ۵۰ سال پیش اداره کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۷۷

استاندارد سازی خودرو‌ها گام اول کاهش آلودگی هواست / ۵ ساله شدن معاینه فنی آلودگی هوای تهران را تشدید کرد.

ایلنا: مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هم زمان با تشدید آلودگی هوای پایتخت و قرار گرفتن آن در آستانه شرایط «هشدار» گفت: موضوع آلودگی هوا موضوعی تک بعُدی نیست که صرفاً بر عهده مدیریت شهری باشد چرا که دولت نیز نقش قابل ملاحظه‌ای در توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت تقاضای سفر و در مجموع بهبود ترافیک در مرکز جمهوری اسلامی ایران بر عهده دارد.

به گزارش ایلنا، " یوسف رشیدی " افزود: اگر می‌خواهیم تهران را با شرایط روز دنیا مدیریت کنیم، باید الزامات و اقتضائات دنیای امروز را نیز در اختیار داشته باشیم در صورتی که در حال حاضر این طور نیست و به عنوان نمونه بخش زیادی از قوانین و مقررات ما مربوط به ۵۰ سال پیش است که باید اصلاح شوند.

وی با تاکید بر اینکه حتی توسعه فنآوری‌ها نیز نتوانسته از حضور افراد در سطح شهر برای انجام فعالیت‌های روزمره‌شان بکاهد، اعلام کرد: برای اینکه مردم بین ادارات و سازمان‌ها و نیز مراکز تجاری و خدماتی سرگردان نشوند، باید الزامات و اقتضائات دنیای مدرن مانند دولت الکترونیک بسط و توسعه پیدا کند.

استاندارد سازی خودرو‌ها گام اول کاهش آلودگی هواست

رشیدی تهران را شهری دانست که از ابتدای صبح تا انتهای شب شلوغ است و تقریباً در هیچ ساعتی از شبانه روز خلوتی ندارد و از این نظر بر عکس دیگر شهرهای دنیاست، اظهار کرد: در دیگر شهرهای جهان معمولاً یک ساعت پیک صبح - گاهی و یک ساعت پیک شبانگاهی دارند و در این موضوع مسائل مهندسی و اجتماعی، قوانین و مقررات و مسائل مدیریتی دخالت دارند.
وی توجه به بنیان‌های اساسی و کارهای اصلی مانند استاندارد سازی خودرو‌ها را گام اول کاهش آلودگی هوا اعلام و تصریح کرد: بعد از درست کردن ساختار‌ها و رفع موانع مدیریتی و مشکلات قانونی است که می‌توانیم از مردم انتظار همراهی داشته باشیم.

رشیدی، ۷۰ درصد سهم آلودگی هوای تهران را ناشی از تردد انواع وسایل نقلیه دانست و اضافه کرد: تقریباً ۶۰ درصد آلودگی منابع متحرک توسط خودروهای فرسوده تولید می‌شود و البته فرسودگی فقط به شکل و قیافه ظاهری یا عمر خودرو وابسته نیست بلکه به عنوان نمونه از کار افتادن کاتالیست خودرو نیز در زمره عوامل فرسودگی خودرو می‌تواند محسوب شود.

۵ ساله شدن معاینه فنی آلودگی هوای تهران را تشدید کرد

رشیدی، ۲۰ درصد آلودگی ناشی از منابع متحرک را نیز مربوط به موتورسیکلت‌ها عنوان و اظهار کرد: علاوه بر سهم ۷۰ درصدی آلودگی ناشی از تردد انواع وسایل نقلیه، ۳۰ درصد سهم باقی مانده آلودگی هوای تهران نیز مربوط به صنایعی است که در جنوب شهر یا در محور کرج قرار دارند.

وی مدیریت آلودگی هوا از نظر قانونی را بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست و از دیدگاه سلامت بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانست و تصریح کرد: البته علاوه بر این، وزارت صنعت، معدن و تجارت به دلیل مدیریت بر تولید خودرو و مسئولیت واردات آن، وزارت نفت به دلیل مسئولیت در قبال تولید فرآورده‌های سوختی و نیز وزارت کشور در قبال برنامه ریزی ترافیک شهر‌ها، هر یک پیرامون موضوع آلودگی هوا وظایفی را بر عهده دارند

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان با تاکید بر اینکه ۵ ساله شدن معاینه فنی خودرو‌ها یک اقدام غیر کار‌شناسی و فاقد پشتوانه علمی بود، خاطرنشان کرد: بر خلاف گذشته که اقدامات مثبتی مانند حذف سرب از بنزین، استقرار استاندار‌ها، تامین گازوییل کم گوگرد و ممنوعیت استفاده از آزبست در ساخت لنت ترمز بر روند کاهش آلودگی هوای تهران موثر واقع شدند، امروز اقدامات منفی‌ای مانند ۵ ساله شدن معاینه فنی خودرو‌ها باعثتشدید آلودگی هوای تهران شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز