خبرگزاری کار ایران

آمار ۶ ماه نخست سفرهای برون شهری پایتخت؛

در ۶ ماهه اول سال حدود ۱۱ میلیون مسافر از طریق پایانه‌های پایتخت سفر کردند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۲۳

مقصد سفر ۶۱۴ هزار و ۵۵۷ نفر از مسافران خروجی تهران در ۶ ماه نخست امسال شهر قزوین بود. اصفهان هم با ۵۷۷ هزار و ۵۲۲ نفر در رتبه دوم قرار گرفت و شهر مقدس قم با ۴۸۰ هزار و ۸۷۰ نفر سومین شهر مقصد بیشترین مسافران بود.

ایلنا: مدیر عامل سازمان پایانه‌ها و پارک سوارهای شهرداری تهران گفت: حدود ۱۱میلیون مسافر در ۶ ماه نخست امسال از طریق پایانه‌های مسافری چهارگانه تهران سفر کردند که در این میان در شهریور ماه پایانه مسافری غرب با ۸۸۶۵۱۲ نفر بیشترین شمار مسافر خروجی را داشته و پایانه مسافری جنوب با ۸۰۱۸۸۰ مسافر در رده بعدی قرار دارد.

به گزارش ایلنا، در نیمه نخست امسال، ۱۰ میلیون و ۹۵۰ هزار و ۱۸۱ نفر از شهروندان کشورمان سفرشان را با استفاده از ۶۶۲ هزار و ۴۸۷ دستگاه انواع وسیله نقلیه مسافربری همگانی بین شهری از پایانه‌های مسافری تهران آغاز کردند.

وی ادامه داد: در این میان، ۴ میلیون و ۲۳۱ هزار و ۹۰۰ نفر با ۲۷۳ هزار و ۷۴۸ دستگاه وسیله نقلیه مسافربری بین‌شهری از پایانه مسافری غرب راهی سفر شدند. ۳ میلیون و ۸۲۰ هزار و ۴۰۸ نفر از کل مسافران هم با استفاده از ۱۹۸ هزار و ۵۷۱ دستگاه وسیله نقلیه همگانی بین شهری از پایانه مسافری جنوب روانه مقاصدشان در دیگر شهرهای کشور شدند.

حاجی بیگی تصریح کرد: پایانه مسافری شرق در ۶ ماه نخست امسال شاهد آغاز سفر یک میلیون و ۸۷۴ هزار و ۹۷۸ نفر مسافر بود که با ۱۳۴ هزار و ۳۸۶ دستگاه وسیله نقلیه راهی سفر شدند، در همین مدت شمار مسافران خروجی از پایانه مسافری بیهقی هم به یک میلیون و ۲۲ هزار و ۸۹۵ نفر رسید که برای انجام سفرشان از ۵۵ هزار و ۷۸۲ دستگاه اتوبوس و خودرو سواری بین‌شهری استفاده کردند.

وی اظهار کرد: مقصد سفر ۶۱۴ هزار و ۵۵۷ نفر از مسافران خروجی تهران در ۶ ماه نخست امسال شهر قزوین بود. اصفهان هم با ۵۷۷ هزار و ۵۲۲ نفر در رتبه دوم قرار گرفت و شهر مقدس قم با ۴۸۰ هزار و ۸۷۰ نفر سومین شهر مقصد بیشترین مسافران بود و شهرهای کاشان با ۳۳۴ هزار و ۶۹۸ نفر مسافر و تبریز با ۲۷۸ هزار و ۲۵۳ نفر در رده‌های بعدی قرار داشتند.

مدیر عامل سازمان پایانه‌ها و پارکسوارهای شهر تهران گفت: آمار‌ها می‌دهد در شهریور ماه امسال شمار مسافران خروجی از پایانه‌های مسافری چهارگانه تهران، ۲ میلیون و ۲۴۹ هزار و ۱۴۷ نفر و تعداد وسایل نقلیه مسافربری بین شهری برای جا به‌جایی این مسافران ۱۲۴ هزار و ۹۳ دستگاه بوده است.

وی افزود: در شهریورماه امسال پایانه مسافری غرب با ۸۸۶ هزار و ۵۱۲ نفر بیشترین شمار مسافر خروجی را داشته است و پایانه مسافری جنوب با ۸۰۱ هزار و ۸۸۰ نفر مسافر در رده بعدی قرار دارد. پایانه مسافری شرق با ۳۵۴ هزار و ۲۴ نفر و پایانه مسافری بیهقی با ۲۰۶ هزار و ۸۸۹ نفر مسافر در ردیف سوم و چهارم بوده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز