خبرگزاری کار ایران

تفاهم سازمان نوسازی شهر تهران با سازمان نظام مهندسی و شرکت بیمه

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۱۴

بر اساس این تفاهم نامه سازمان نوسازی شهر تهران مکلف به پشتیبانی، حمایت و هدایت خدمات فنی و مهندسی است که از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ارائه خواهد شد.

ایلنا: تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و سازمان نوسازی شهر تهران با هدف ارتقای کیفیت ساخت و ساز بر اساس اصول فنی و مهندسی در بافت‌های فرسوده شهر تهران به منظور بهره‌گیری از توانمندی‌های مشترک و در راستای تقویت و توسعه رویکرد ارتقای کیفیت فضاهای شهری تهران، مقاوم‌سازی و جلوگیری از تولید ساختمان‌های ناپایدار به امضا رسید.

به گزارش ایلنا، علیرضا جعفری، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اعلام اینکه ارائه خدمات مهندسی و ارتقاء کیفیت ساخت‌وساز در شهر تهران و به ویژه در بافت‌های فرسوده مستلزم تعامل میان متولیان این امور است، از امضاء تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان نوسازی شهر تهران به عنوان متولی در امر سیاست گذاری برای نوسازی بافت‌های فرسوده و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران که متولی ارائه خدمات مهندسی است خبر داد.

جعفری با بیان اینکه یک شهر زمانی به نقطه توسعه یافتگی می‌رسد که در تمامی ابعادش به رشد و پیشرفت رسیده باشد، خاطر نشان کرد: چنانچه خدمات مهندسی در زمینه حرفه‌ای و تخصصی ارائه شود توسعه یافتگی به وقوع می‌پیوندد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلفی متولی موضوعات شهری هستند، تأکید کرد: کلان شهرهای توسعه یافته در مسیر پیشرفت هستند و ضروری است ما نیز در دنیای حرفه‌ای امروز از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در حوزه‌های فناوری، تکنولوژی و… در راستای ارتقاء کیفیت محیطی و زندگی استفاده نماییم.

وی تصریح کرد: سازمان نوسازی شهر تهران رسالت دارد مسیر احیاء، نوسازی شهر را با استفاده از توان تخصصی و علمی به جلو پیش برد، از این رو ضروری است مجموعه‌ای که متولی در مدیریت شهری است در کنار خدمات فنی و مهندسی هم افزایی را به وجود بیاورند تا در نتیجه آن رشد و کیفیت نوسازی بر اساس اصول فنی و مهندسی با رویکرد شهرسازی و معماری ایرانی، اسلامی در بافت‌های فرسوده شهر تهران صورت پذیرد.

جعفری با تأکید بر لزوم ارتقاء کیفیت ساخت و ساز‌ها در بافت‌های فرسوده، عنوان کرد: بر اساس این تفاهم نامه سازمان نوسازی شهر تهران مکلف به پشتیبانی، حمایت و هدایت خدمات فنی و مهندسی است که از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ارائه خواهد شد.

به گفته وی جلوگیری از تولید ساختمان‌های ناپایدار، مقاوم سازی، رشد و کیفیت نوسازی هم راستای کمیت آن بر اساس اصول فنی و مهندسی با رویکرد شهرسازی و معماری اسلامی ایرانی در بافت‌های فرسوده شهر تهران بخشی از این خدمات هستند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ضمن ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهم نامه، گفت: با امضاء این تفاهم نامه نخستین گام هم افزایی توان مدیریتی دستگاه‌های خدمات رسان در عرصه شهری کنار هم قرار می‌گیرند و این امر می‌تواند الگو و مدلی برای سایر کلانشهرهای کشور نیز قرار گیرد.

غفرانی، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران نیز در این جلسه جامعه مهندسین کشور را به عنوان سرمایه‌های بزرگ ملی دانست و گفت: جایگاه واقعی مهندسی در عرصه ساخت و ساز در گذشته مورد غفلت قرار گرفته که تلاش می‌کنیم برنامه‌ای جهت نهادینه سازی نقش واقعی مهندسین متخصص در عرصه ساخت و ساز تدوین نمائیم.

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تصریح کرد: چنانچه در فرآیند نوسازی بافت‌های فرسوده، کیفی سازی و رعایت اصول و ضوابط مهندسی مورد توجه قرار نگیرد، فرسوده سازی رواج یافته و بافت‌های فرسوده دیگری جایگزین بافت‌های فرسوده فعلی می‌شود.

به گفته وی بالغ بر ۶۰ هزار مهندس فعال در شهر تهران وجود دارد که ترغیب این مهندسین جهت استفاده صحیح از سرمایه‌های موجود و جلوگیری از فرسوده سازی، نخستین گامی است که با انعقاد این تفاهم نامه همکاری عملیاتی خواهد شد.

بر اساس این گزارش تفاهم‌نامه دیگری نیز میان سازمان نوسازی و شرکت بیمه پارسیان در راستای سیاست‌ها و اهداف بخش مسکن و فرهنگ سازی در بخش مذکور و به منظور ترویج بیمه کیفیت) عیوب اساسی و پنهان(ساختمان‌های مسکونی به ویژه در محدوده بافت فرسوده شهر تهران منعقد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز