خبرگزاری کار ایران

همایش طرح بین المللی مدارس محیط‌ زیستی برگزار شد

کد خبر : ۱۱۱۱۷۲

تاکنون ۷ مدرسه نشان مدرسه محیط‌زیستی را دریافت کرده‌اند و ۱۱ مدرسه دیگر در سطح شهر تهران در حال طی مراحل فنی در این خصوص است.

ایلنا: همایش نقش اجرای طرح بین المللی مدارس محیط‌زیستی در جهت ارتقاء فرهنگ نوین محیط‌زیست شهری برگزار شد.

به گزارش ایلنا، امیر‌حسن جعفری‌ورامینی قائم مقام ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار شهردار ی تهران در این ارتباط گفت: ارتقاء فرهنگ محیط‌زیست نزد شهروندان نیاز مبرمی به مباحثآموزشی دارد و باید با فرهنگ‌سازی مناسب بستر اصلی حفظ محیط‌زیست را فراهم کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از طریق آموزش به کودکان و نوجوانان در مدارس می توانیم بسیاری از موضوعات و مفاهیم محیط‌زیستی ر ا به درون خانواده ها منتقل کنیم گفت: تا کنون در این زمینه اقدامات مطلوبی صورت گرفته است مانند طرح معلم سبز، همیاران محیط‌زیست شهری، ‌ مدرسه سبز، طرح بین المللی مدارس محیط‌زیستی ECO SCHOOL، برنامه جهانی آموزشی یادگیری درباره جنگلها مواردی است که اجرا شده و نتایج مطلوبی را در پی داشته است.

قائم مقام ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار در ادامه خاطر نشان کرد: مصوبه معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در خصوص کمک به مدارس، فرصتی در جهت اشاعه و ارتقاء فرهنگ محیط‌زیستی میباشد که‌، امیدواریم با همیاری مسئولین شهری و همکاریهای بین بخشی این امر مهم در کلیه مدارس سطح شهر تهران محقق شود.

وی افزود: تاکنون ۷ مدرسه نشان مدرسه محیط‌زیستی را دریافت کرده‌اند و ۱۱ مدرسه دیگر در سطح شهر تهران در حال طی مراحل فنی در این خصوص است.

در ادامه بهرامی مدیر عامل موسسه ستاره سبز جهان با اشاره به اینکه آموزش‌های زیست‌محیطی به کودکان و نوجوانان هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است افزود: در تمام عرصه‌ها و بخشهای مختلف جامعه ضرورت آموزش مباحثزیست‌محیطی حس می‌شود و اگر از گذشته در سطح کلان در کلیه ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آموزشهای زیست‌محیطی ارائه می شد شاهد معضلات زیست‌محیطی در سطح جامعه نبودیم.

و‌ی در ادامه با اذعان این مطلب که در سال ۸۵ با حضور قالیباف شهردار تهران و ابتکار ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار طرح همیاران محیط‌زیست شهری آغاز به فعالیت کرد گفت: امیدورایم بتوانیم این طرح را در سطح گسترده‌تر در کلیه مدارس شهر تهران اجرایی کنیم.

این همایش با حضور مسئولین محیط‌زیست مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، کارشناسان ادارات بازیافت، فضای سبز، ترافیک، و اداره کل آموزشهای شهروندی در شهرداری منطقه ۹ برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز