خبرگزاری کار ایران

مسجدجامعی در دیدار با وزیر گردشگری تونس اعلام آمادگی کرد:

تهران و تونس خواهر خوانده شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۲۳

تونس تقریبا نیم قرن در زمینه گردشگری سرمایه گذاری کرده است و سالانه حدود ۷ میلیون گردشگر را جذب می کند که تعداد کمی از این گردشگران ایرانی هستند.

ایلنا: ‌ رییس شورای شهر تهران در دیدار با وزیر گردشگری تونس ازاعلام آمادگی تهران برای انعقاد قرارداد خواهر خواندگی بین پایتخت های دو کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، جمال قمره، وزیر گردشگری تونس، که به منظور برگزاری چهارمین کمیته فنی مشترک گردشگری بین ایران و تونس در تهران حضور یافته بود صبح امروز با رئیس شورای شهر تهران دیدار کرد.

مسجد جامعی دراین دیدار بر آمادگی تهران برای همکاری درحوزه گردشگری فرهنگی، تاریخی، سلامت و زیارتی تاکید کرد و اظهار داشت: مدیریت شهری تهران آماده همه گونه همکاری و ارتباط بین پایتخت های دو کشور است.

رئیس شورای شهرتهران در ابتدای دیدار ضمن ابراز خوش آمد گویی به هیات تونسی گفت: ایران و تونس مناسبت های زیادی را از گذشته داشته اند و برخی از نام های کشور شما در ایران آشناست و همانگونه نیز برخی از نام های ما در کشور شما آشناست.

مسجد جامعی با اشاره به سفر چند سال گذشته خود به تونس به مناسبت برنامه گردشگری، خاطر نشان کرد: در آن برنامه علاقه مردم تونس نسبت به فرهنگ، آداب و عادات ایران را دیدم.

مسجد جامعی در سخنان خود به تشریح قدمت و طبیعت تهران پرداخت و تصریح کرد: تهران سابقه شهری بیش از ۴۰۰ سال دارد که البته قبل از شهر شدن، مجموعه آبادی های متعددی در کنار ری بوده است و با توجه به اینکه اکنون ری جزئی از تهران است و دارای قدمتی چند هزار ساله است می توان گفت سابقه تمدن تهران نیز چند هزار ساله است.

وی در ادامه درخصوص طبیعت تهران از لحاظ گردشگری گفت: زمانی که در ایستگاه ۷ توچال اسکی برقرار است، مناطق جنوبی شهر، گرم است، بنابراین این ویژگی طبیعی در کنار ویژگی های تمدن شرایط خاص را برای تهران بوجود آورده است که کم نظیر است.

وی همچنین افزود: تهران آثار مذهبی ارزشمندی نیز دارد که شامل بارگاه فرزندان پیامبر، امام حسن و حسین(ع)، می باشد که باعثتوجه گردشگرانی است که به آیین عنایت خاص دارند.

رئیس شورای شهر تهران درادامه با اشاره به دیدار هیات تونسی با رییس سازمان میراثفرهنگی و تنظیم سند همکاری بین دو کشورتاکید کرد: مدیریت شهری تهران آماده انعقاد قرارداد خواهر خواندگی بین تهران و تونس است. امیدوارم این سند همکاری منشا شکل گیری ارتباطات وسیع متقابل در حوزه های گردشگری، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بین دو کشور باشد.

مسجد جامعی افزود: آقای نجفی، رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دلیل سابقه حضور در شورای شهر تهران و اشرافیتی که در زمینه شورا و شهر تهران دارند می توانند در خصوص شهر تهران هم، نظراتی ارائه کنند که آن نظرات و پیمان ها برای ما نیز معتبر است.

مسجد جامعی در ادامه با اشاره به تحول عمیق و گسترده درحاکمیت تونس که توانست منشا تحولات درمنطقه شود گفت: سال هاست از کشور تونس کسی به ایران سفر نکرده است که امیدوارم این سفر منشا اتفاقات بزرگی بین پایتخت های دو کشور شود.

جمال قمره وزیر گردشگری تونس نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از حضور در ایران گفت: ارتباط بین ایران و تونس از سالهای خیلی قبل در بسیاری از زمینه ها برادرانه بوده است.

وی با اشاره به همکاری بین دو کشور درحوزه گردشگری افزود: ایران و تونس همکاری خود در زمینه گردشگری را از سال ۲۰۰۱ میلادی در قالب یک کمیته فنی مشترک آغاز کردند و آخرین جلسه این کمیته در سال ۲۰۰۶ میلادی بوده است که امیدوارم این کمیته فنی دوباره راه اندازی شود و همکاریهای متقابل شروع شود.

وزیر گردشگری تونس بااشاره به قدمت سرمایه گذاری این کشور درحوزه گردشگری افزود: تونس تقریبا نیم قرن در زمینه گردشگری سرمایه گذاری کرده است و سالانه حدود ۷ میلیون گردشگر را جذب می کند که تعداد کمی از این گردشگران ایرانی هستند.

وی افزود: ما بدون شک خواستار افزایش همکاری در حوزه گردشگری، اقتصادی و تجاری بین دو کشور هستیم چرا که افزایش این مناسبات باعثهمکاری بیشتر در زمینه سیاسی و دیپلماتیک خواهد شد.

سفیر کشور تونس در جمهوری اسلامی ایران، که در این جلسه حضور داشت با اشاره به قدمت یکهزار و دویست ساله شهر تونس گفت: این شهر از اماکن، ابنیه و آثار تاریخی زیادی برخوردار است که می تواند باعثایجاد روابط بیشتر دربحثزیباسازی شهری و نیز بعد اقتصادی شهری بین دو پایتخت باشد.

ولی الله شجاع پوریان، دیگر عضو شورای شهر تهران، که درجلسه حضور داشت ضمن خوش آمدگویی به میهمانان بر توسعه روابط فرهنگی و گردشگری بین دو کشور تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز