خبرگزاری کار ایران

شهرداری تهران ملزم به تعیین ضوابط و شاخص های انتصابات شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۹۳

شورای شهر می تواند براساس یک کار تحقیقی و علمی و با توجه به عملکرد شهرداری در یک جلسه حضوری انتظارات خود را به شهردار تهران ابلاغ کند.

ایلنا: شهرداری تهران ملزم شد ظرف مدت سه ماه ضوابط و شاخص های انتصابات را در قالب لایحه به شورا ارسال کند.

به گزارش ایلنا، در این جلسه، یک فوریت طرح «تشکیل کارگروه متشکل از هفت نفر از اعضای شورای اسلامی شهرتهران جهت تهیه دستورالعمل انتصابات در شهرداری تهران» مورد بحثو بررسی قرار گرفت.

" رحمت الله حافظی " عضو شورای شهر تهران در توضیح این طرح، گفت: با توجه به اینکه دوره جدید مدیریت در شهرداری تهران آغاز شده است و امکان تغییرات در سطح مدیران وجود دارد بنابراین پیشنهاد دادیم تا مانند سازمان مدیریت برنامه و بودجه شرایط احراز پست های مختلف تعریف شود تا شهرداری بتواند طبق این شرایط مدیران خود را انتصاب کند.

علیرضا دبیر عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آیین نامه شوراها، گفت: طبق ماده ۸۲ اعضای شورای شهر نمی توانند در عزل و نصب مدیران شهرداری دخالت کنند بنابراین پیشنهاد می دهم که شاخص‌های انتخاب مدیران در شورای شهر تعیین شود و براساس یک نامه از طرف رئیس شورا به شهرداری تهران ابلاغ شود.

به گفته دبیر در دوره اول شوراها، چنین طرحی مطرح شده که از طرف فرمانداری ابطال شده است بنابراین این طرح نیاز به مصوبه ندارد و بهتر است در قالب یک نامه شاخص ها ابلاغ شود.

رضا تقی پور سخنگوی شورای شهر تهران در مخالفت با فوریت این طرح گفت: با توجه به اینکه این طرح در دوره های مختلف شورا دارای سابقه است پس بهتر آن است که سوابق آن بررسی شود تا آیین نامه های متقاطع تدوین نشود.

تقی پور با اشاره به اینکه با اصل موضوع موافق هستم، گفت: بهتر آن است که این طرح به یک مرکز مطالعات سفارش داه شود تا بتوانیم براساس یک کار کارشناسی تصمیم گیری کنیم.

محسن سرخو دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه اصل موضوع مورد تایید است، گفت: پیشنهاد این است که این طرح را به گونه‌ای تصویب کنیم که شهرداری ملزم شود تا ظرف مدت زمانی آئیین نامه انتصابات مدیران خود را تهیه کند و در قالب لایحه برای تصویب به شورای شهر ارسال کند.

محسن پیرهادی نیز در مخالفت با فوریت طرح با اشاره به اینکه انتخاب مدیران در شهرداری از حقوق شهردار تهران است گفت: ما می‌خواهیم با این دستور العمل به شهرداری کمک کنیم، بنابراین بهتر است به صورت عادی تصویب شود تا در کمیسیون‌ها چکش کاری شود.

مجتبی شاکری دیگر عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه طبق آئین‌نامه نمی توانیم در انتصابات دخالت کنیم و این طرح منتهی به تعیین شاخص‌ها می‌شود و محتوی آن به حالت نصیحت گونه تنزل پیدا می کند بنابراین پیشنهاد حذف این طرح را دارم.

شاکری اضافه کرد: شورای شهر می تواند براساس یک کار تحقیقی و علمی و با توجه به عملکرد شهرداری در یک جلسه حضوری انتظارات خود را به شهردار تهران ابلاغ کند.

احمد مسجد جامعی، رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به صحبت‌های برخی از اعضای شورا مبنی بر مغایرت قانونی این طرح گفت: شورای شهر می‌تواند در این خصوص قوانینی وضع کند که چارچوب انتصابات را مشخص کند و این جزء حقوق شورای شهر است اما معرفی افراد به عنوان مدیر از اختیارات شورا خارج است.

اقبال شاکری دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به آیین نامه شوراها، گفت: طبق آیین نامه یک فوریت هر طرحی باید به امضاء یک سوم از اعضای شورا برسدکه این طرح امضای یک سوم را ندارد بنابراین به خودی خود فوریت آن سلب می شود.

در پایان پس از بحثو بررسی طرح، شهرداری تهران موظف شد تا ظرف مدت ۳ ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه ضوابط و شاخص های انتصابات را در قالب لایحه به شورا ارسال کند.

در این جلسه همچنین موضوع تعیین اعضای کمیسیون‌های اصلی شورا مورد بحثو بررسی قرار گرفت که به دلیل کمبود وقت ادامه آن به جلسه آینده موکول شد.

براساس این گزارش طبق فرم‌های دریافتی مبنی بر ثبت نام اعضای شورا در کمیسیون های شش گانه، مشخص شد که بیشترین تقاضا مربوط به کمیسیون های فرهنگی و بودجه است.

در ابتدای این جلسه مهدی چمران عضو شورای شهر تهران یاد و خاطره شهیدان جهان آرا، فکوری، نامجو و فلاحی را که هفتم مهرماه سال یک هزار و سیصد و شصت به دلیل سقوط هواپیما در منطقه کهریزک به شهادت رسیدند را گرامی داشت و ابراز امیدواری کرد که این شهدا در روز واپسین شفاعت ما را نیز بکنند.

همچنین در این جلسه تندگویان عضو شورای شهر با اشاره به روز ۷ مهر به ارائه دو پیشنهاد در خصوص پیگیری جدی تر موضوع آتش نشان شهید و همچنین یادمان شهدای ۷ مهر بیان داشت.

وی درخصوص شهدای آتش نشان اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرداری تمام هزینه های این شهدا را پرداخت می کنند ولی متاسفانه هنوز این افراد به عنوان شهید شناخته نشده‌اند که می‌بایست موضوع مطرح شده در جلسه شورا در همین خصوص در مراجع ذیربط جدی تر پیگیری شود.

وی همچنین به شهدای هفتم مهر همچون شهید جهان آرا، شهید فلاحی و شهید نامجو اشاره کرد و اظهار داشت: محل شهادت این عزیزان تهران است و پیشنهاد می‌شود برای آنان یادمانی احداثشده ضمن اینکه محلی مناسب به نام آنان نامگذاری شود.

وی همچنین پیشنهاد داد تا ایستگاه مترو نوبنیاد، به یاد این شهدا ایستگاه سرداران شهید نامگذاری شود.

حبیب کاشانی عضو شورای اسلامی شهرتهران نیز با اشاره به ۷ مهرماه روز آتش نشان و ایمنی گفت: این روز رابه همکاران آتش نشان که جانشان راکف دستشان گرفته اند و به مقابله با بلایا می روند تبریک عرض می کنم وبرای شهدای این حوزه طلب علو درجات را دارم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز