خبرگزاری کار ایران

مدیر پروژه سنچش عدالت در شهر تهران در شورای شهر تهران اعلام کرد:

افزایش ۳ درصدی شهروندان تهران به زیر خط فقر

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۲۷

برحسب تحصیلات نیز ۶ درصد افراد بیسواد، ۸ درصد افراد زیر دیپلم و ۴ درصد افراد تحصیل کرده دانشگاهی سیگار مصرف می‌کنند / اقشار متوسط جامعه بیشترین آمار چاقی را به خود اختصاص داده‌اند منطقه ۲ و ۱۸ شهر تهران بیشترین افراد چاق را در خود جای داده است.

ایلنا: ‌ مدیر پروژه سنچش عدالت در شهر تهران، گفت: در شاخص فقر نیز در سال ۹۰ شاهد آن بودیم که ۳ درصد از شهروندان شهر در مقایسه یا سنوات گذاشته به زیر خط فقر رفتند در واقع در سال ۸۷، بیش از ۱۹ درصد از شهروندان زیر خط فقر بودند که این آمار در سال ۹۰ به بیش از ۲۲ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه علنی امروز(۲ مهر) شورای شهر تهران واعظ مهدوی مدیر پروژه سنچش عدالت در شهر تهران گزارشی را برای اعضای شورای شهر تهران، ارائه کرد.

وی با بیان اینکه از سال ۸۷ این پروژه آغاز شد، گفت: ‌ در هر منطقه هزار و ۶۰۰ خانوار مورد ارزیابی قرار گرفت که نتیجه آن به صورت تقشه‌های محبی، منطقه‌ای و جدوال تهیه شده است. البته این نتایج در مناطق و هر محله‌ای کاملا متغییر است.

واعظ مهدوی ادامه داد: براساس این طرح در بخش سیگار، بیش از شش درصد از افراد سیگاری هستند، که ۱۲ درصد آن مردان و کمتر از یک درصد زنان سیگاری هستند همچنین ۱۰ درصد از مردان و کمتر از یک درصد(۰/۸۸ درصد) افراد سیگاری در طبقات اجتماعی کم درآمدند.

وی با بیان اینکه در ۲۰ درصد افراد ثروتمند شهر تهران نیز بیش از ۱۳ درصد مردان و ۱/۲۷ درصد زنان سیگاری هستند، افزود: ‌ بر حسب تحصیلات نیز ۶ درصد افراد بیسواد، ۸ درصد افراد زیر دیپلم و ۴ درصد افراد تحصیل کرده دانشگاهی سیگار مصرف می‌کنند.

مدیر پروژه سنچش عدالت در شهر تهران درباره شاخص چاقی نیز تصریح کرد: اقشار متوسط جامعه بیشترین آمار چاقی را به خود اختصاص داده‌اند منطقه ۲ و ۱۸ شهر تهران بیشترین افراد چاق را در خود جای داده است.

وی بابیان اینکه در بحثخشونت خانوادگی نیز بیشترین علت ریشه در اختلالات سلامت روانی افراد دارد، ادامه داد: در شاخص فقر نیز در سال ۹۰ شاهد آن بودیم که ۳ درصد از شهروندان شهر در مقایسه یا سنوات گذاشته به زیر خط فقر رفتند در واقع در سال ۸۷، بیش از ۱۹ درصد از شهروندان زیر خط فقر بودند که این آمار در سال ۹۰ به بیش از ۲۲ درصد افزایش یافت.

احمد مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران در این باره گفت: مطالعات انجام شده در ۶۸ شاخص بوده است اما در این جلسه در چند مورد بیشتر ارائه گزارش نشد که شاید به دلیل علنی بودن و اقتضائات خاص بود.

وی تاکید کرد: باید این اطلاعات مبنای تهیه برنامه ۵ ساله آینده شهر تهران باشد. باید بدانیم هر محله در هر منطقه با سایر محلات تفاوت دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز